تایوان خودش را برای جنگ احتمالی با چین آماده می‌کند
تایوان خودش را برای جنگ احتمالی با چین آماده می‌کند
سه شنبه 13 مهر 1400 - 22:11:57
ایسنا
به گزارش صبح ملت وبه نقل از پایگاه هیل، چین روز دوشنبه 42 فروند هواپیمای نظامی خود را به حوزه شناسایی دفاع هوایی تایوان گسیل داشت که بزرگترین تحریک نظامی این کشور علیه تایوان محسوب می‌شود.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان به برنامه China Tonight شبکه ای.بی.سی استرالیا گفت، این جزیره خودمختار با پیش بینی تجاوزگری‌های بیشتر چین خودش را برای دفع هر گونه حمله آماده می‌کند و از استرالیا خواسته همکاری امنیتی و تبادل اطلاعات را افزایش دهد.

وو در ادامه این مصاحبه به استن گرنت، مجری ای.بی.سی گفت: دفاع از تایوان در دستان ما است و ما کاملا به آن متعهد هستیم.

او ادامه داد: من مطمئن هستم اگر چین قرار باشد حمله‌ای علیه تایوان انجام دهد، خود آنها هم متحمل آسیب فراوان خواهند شد.

چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، در یک هفته گذشته قدرت نمایی‌های خود علیه این جزیره را تشدید کرده تا آن را برای پذیرش حاکمیت چین تحت فشار قرار دهد. تایوان تاکید دارد که یک کشور مستقل و جدای از پکن است.

روز جمعه هم چین در اقدامی مشابه 38 فروند هواپیمای نظامی خود را به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان اعزام کرد که خود این عدد در آن موقع بیشترین میزان هواپیمای گسیل شده از سوی پکن به آنجا در یک روز بود. چین روز شنبه هم 30 فروند هواپیمای نظامی به آنجا فرستاده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت آمریکا نسبت به "فعالیت‌های نظامی تحریک آمیز چین در نزدیکی تایوان بسیار نگران است" و از پکن خواست "دست از اعمال فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی و اعمال زور" علیه این جزیره بردارد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/77662/تایوان-خودش-را-برای-جنگ-احتمالی-با-چین-آماده-می‌کند
بستن   چاپ