باغ گودول دزفول هر روز سبز تر از دیروز
باغ گودول دزفول هر روز سبز تر از دیروز
پنجشنبه 8 مهر 1400 - 18:42:08
صبح ملت نیوز

باغ گودول دزفول هر روز سبز تر از دیروز

به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز با حضور دوستداران محیط‌زیست و طبیعت سرسبز دزفول و ریاست اداره محیط‌زیست دزفول تعداد هشتاد  اصله نهال جغ و کنار در محل باغ گودول کاشته شد.

 

 در این برنامه که با حضور و پیگیری انجمن کنکاج دزفول و همیاران شهر دزفول ترتیب داده‌شده بود علاوه‌بر بازدید نهال‌های کاشته‌شده در سال گذشته ریاست اداره محیط‌زیست دزفول نیز  طی گفت‌وگویی به خبرنگار ما گفت:

 با توجه به گسترش زندگی شهرنشینی و کمبود فضاهای سبز در محل‌های شهری رسیدگی به این مناطق مانند باغ گو دول که یک میراث باارزش تاریخی است بسیار مهم بوده و شایسته‌است گونه باارزش درخت جغ که در خطر انقراض می‌باشد حفاظت و  کاشته شود.

 

 رضا قپانچی پور از همیاری و حمایت انجمن‌های محیط‌زیستی دزفول تقدیر و تشکر نموده و از مسئولین شهری خواست این‌چنین کارهایی را حمایت و همراهی بیشتری کنند.

 

 همچنین ریاست اداره میراث فرهنگی دزفول با تلاش و پیگیری خود مجوز کاشت نهال در این مکان ثبت ملی را از استان گرفته و جهت هر چه رونق بیشتر این مکان و مراکز  گردشگری در دزفول اعلام آمادگی نمود.

 

مدیر گروه همیاران شهر دزفول نیز به خبرنگار ما گفت:

طرح و ایده ها ی این گونه ادامه دارد و تمامی ندارد و بامیدخدا و همیاری هم و دلسوزی عزیزانی که به عشق شما شهروندان همیار ما شده اند  طرح و ایده هائی رو پیش خواهیم برد که این دوسال کرونائی و تمام اذیت شدن هاش فراموش بشود.

 

سمیه شیرین جانی ضمن تأکید بر همیاری شهروندان‌ و مسئولین جهت معرفی و احیای مکان های تاریخی شهر دزفول که خصوصاً به مانند باغ گودول که بعنوان یک زیر ساخت شهری دارای قدمت عملکردی در بخش تأسیسات و تجهیزات شهری از بُعد گردشگری شهری می باشد؛ گفت:

 امروز شاهد بودم که با کمک و همیاری شهروندان در گروه های سنی مختلف می‌شود کارهای بزرگی را به نحو احسن در کمترین زمان ممکن و با بیشترین درصد احساس مسئولیت در جهت رونق و شکوفایی شهرها انجام داد و برای نمونه ایده ثبت سند و پلاک کاشت نهال درختان بنام شهروندان همیار در این طرح جهت سهیم بودن و داشتن احساس مسئولیت بیش از پیش در احیای این مکان تاریخی با همیاری مسئولین شهری همراه در این طرح و ایده با موفقیت اجرا شد.

 

 گفتنی ست هیچ کدام از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر که دعوت شده بودند در این مراسم مردمی شرکت نکردند.

خبرنگار :عراقی  

 


http://dezfoolnews.ir/fa/News/77317/باغ-گودول-دزفول-هر-روز-سبز-تر-از-دیروز
بستن   چاپ