باند سودا گران آثار تاریخی در اندیکا متلاشی شد
جمعه 2 مهر 1400 - 08:26:36
باشگاه خبرنگاران

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان از انهدام باند 7 نفره حفاری غیرمجاز و کشف و ضبط یک دستگاه ردیاب و ادوات حفاری در شهرستان اندیکا خبر داد.

سرهنگ رامین مکناوی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اظهار کرد: حسب گزارش منابع و مخبرین محلی مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی مشکوک در روستا‌های بن‌حیدر، دژاسدخان، امام‌زاده ملکان و دور آب، مسئولان پایگاه حفاظت میراث‌فرهنی اندیکا با قید فوریت موضوع تردد‌های مشکوک این خودرو را در دستورکار قرار دادند و بررسی کردند.
او افزود: در پی این موضوع، ضمن هماهنگی با دادستان اندیکا، نیرو‌های پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان در معیت نیرو‌های پلیس اطلاعات به منطقه اعزام و در عملیاتی موفق به دستگیری 7 نفر و کشف و ضبط یک دستگاه ردیاب، ادوات حفاری و توقیف خودرو آن‌ها در منطقه دژ اسدخان شدند.
سرهنگ مکناوی با بیان اینکه افراد خاطی به منظور سیر مراحل قضایی تحویل عوامل انتظامی شدند، اظهار کرد: از همه شهروندان درخواست می‌شود به منظور حفظ آثار تاریخی درصورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک مراتب را به سامانه 110 نیروی انتظامی یا به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به شماره 06135530376(یگان حفاظت میراث‌فرهنگی) اطلاع دهند.
این مقام مسئول بیان کرد: به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی ـ فرهنگی، ممنوع است و مرتکب به حبس از شش ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوف به نفع وزارت میراث‌فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/76832/باند-سودا-گران-آثار-تاریخی-در-اندیکا-متلاشی-شد
بستن   چاپ