نمایشنامه خوانی *خاطره ای به نام تو*به یاد زنده یاد علی سلیمانی به اجرا در می آید.
*خاطره ای به نام تو*به یاد علی سلیمانی خوانش می شود.
پنجشنبه 1 مهر 1400 - 17:37:42
پایگاه خبری حوزه هنری
نمایشنامه‌خوانی «خاطره‌ای به نام تو» به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی زیوری با یاد علی سلیمانی از هنرمندان تئاتر دفاع مقدسی و مذهبی که چندی پیش با ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت، اجرا می‌شود.
 این اثر با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدمهدی جورابلو، شنبه 3 مهرماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری خوانش می‌شود.
نقش‌خوانان نمایشنامه‌خوانی «خاطره‌ای به نام تو» را امید امیر، جمال فؤادیان، عبدالرضا صفری دریایی، محمدمهدی جورابلو و با صدای سید جواد هاشمی، سیروس همتی، مجید تیزرو،  فاطمه زنوزی، لیلا پُلوی و زنده‌یاد علی سلیمانی سرنسری، بر عهده دارند.
از دیگر عوامل این نمایشنامه‌خوانی می‌توان به مشاور کارگردان: داریوش نصیری، دستیار و برنامه‌ریز: فاطمه زنوزی، تک‌نواز: امیر مسعود محمدخانی، طراح لباس: عارفه سادات موسوی، ساخت تیزر: فاطمه زنوزی و طراح پوستر و بروشور: محمد مهدی جورابلو اشاره کرد.
نصرالله قادری نمایشنامه‌نویس، کارگردان و استاد دانشگاه در مقدمه‌‌ای بر این نمایشنامه نوشته است:
«اثر از ساحت کمی در شکل «تک‌پرده‌‌ای کوتاه» پرداخت شده است. در استیلیزه‌ترین شکل ممکن و در ساحت کیفی پروپاگاندا، پیامش را ابلاغ می‌کند و پرسش اصلی را ارایه می‌دهد: «کی این جنگ لعنتی‌ رو شروع کرد؟». دو عالم هم‌نشین می‌شوند. در تابوت‌ها را نباید بست. چرا؟ چون خیلی زیادن. انگار همه‌شون توی یه سنگر شهید شدن.
این سنگر به قاعده ایران عزیز بزرگ است. ایرانی که هنوز صدای «خاطره‌ای به نام تو» را می‌شنود؛ اگر فقط گوشی برای «شنیدن» باشد. چشمی برای «دیدن» باشد. زبانی برای «مزه‌کردن» باشد. مشامی برای «بوییدن» باشد و دستی برای «لمس‌کردن». اگر هنوز «احساسی» باشد.»
نمایشنامه‌خوانی «خاطره‌ای به نام تو» به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی زیوری و با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدمهدی جورابلو شنبه 3 مهرماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه خوانش می‌شود.
خبرنگار/آرام طالشی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/76830/خاطره-ای-به-نام-توبه-یاد-علی-سلیمانی-خوانش-می-شود
بستن   چاپ