اعتراض کشاورزان آبادانی به قیمت خرید خرما
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 09:02:33
صدا و سیما

نخلداران آبادانی گفت: قیمت تعیین شده برای خرید خرما عادلانه نیست.

کشاورزان آبادان می‌گویند: در حالی دولت قیمت 9 هزار و 200 تومان را برای هر کیلوگرم خرمای درجه یک استعمران تعیین کرده که هزینه تحویل خرما به سردخانه بیش از این‌ها پای کشاورز در می‌آید.
نخلداران می‌گویند: 60 درصد خرمای آبادان استعمران و صادراتی است و دولت قرار است برای هر کیلوگرم آن 9200 تومان پرداخت کند و به علاوه در هر کیلو گرم هزار تومان هم برای هزینه‌های جانبی مانند صندوق و حمل و نقل در نظر گرفته شده است.
درحالی که برای هر 15 کیلو باید صندوق چوبی 38 هزار تومانی بخریم، پول کارگر برای برداشت خرما بدهیم، آن را تا سردخانه حمل کنیم و سپس صندوق‌ها را خالی کنیم و دولت در این 15 کیلوگرم تنها پانزده هزار تومان برای ما درنظر گرفته است که کمتر از نصف بهای صندوق است.
کشاورزان آبادانی تاکید دارند: روز‌ها و ماه‌ها برای نخل و خرما زحمت کشیدیم و حالا انتظار داریم دولت هزینه پرداختی را به گونه‌ای محاسبه کند که نخل دار با توجه به تنش آبی که بر منطقه گذشت آسیبی بیش از این نبیند.
آن‌ها البته اقدام دولت برای خرید خرما در صندوق پلاستیکی را هم یادآور شدند، اما تاکید کردند این صندوق‌ها هم به اندازه کافی در دسترس نیست.
حالا صدای نخلداران آبادانی شنیده شد و قرار است در نشستی در فرمانداری آبادان مشکلات و راهکار آن بررسی شود.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/76599/اعتراض-کشاورزان-آبادانی-به-قیمت-خرید-خرما
بستن   چاپ