صلح و سازش یک پرونده نزاع خونین بین 2 طایفه در اهواز
شنبه 27 شهريور 1400 - 22:28:00
ایرنا

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: پرونده نزاع بین 2 طایفه در اهواز که چهار کشته و 16 زخمی برجا گذاشته بود با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و معتمدان استان منتهی به صلح و سازش شد.

علیرضا باوی، رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان بیان کرد: مهر سال 1399 نزاعی بین 2 طایفه بر سر املاک رخ داد که متاسفانه منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 16 نفر از 2 طرف، و  در ادامه باعث تشدید اختلافات در بین اهالی منطقه شد.
وی افزود: با ورود اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و با استفاده از ظرفیت سران طوایف، معتمدان و بزرگان و برگزاری بیش از 30 جلسه در این یک سال با بزرگان و ریش سفیدان 2 طرف انجام شد که خوشبختانه تلاش ها و زحمات این عزیزان به نتایج مطلوبی رسید و زمینه برای مصالحه بین این 2 طایفه فراهم شد.
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: در آیینی با حضور جمعی از مسوولان قضایی، انتظامی، اجرایی، اعضای ستاد صبر و شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان، سران طوایف استان، این 2 طایفه با تبادل رضایت نامه پس از یکسال با هم مصالحه کردند و هم قسم شدند که اختلافات و کدورت‌های بین هم را تبدیل به دوستی و برادری کنند.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که استان در زمینه صلح و سازش دارد و همچنین با استفاده از ظرفیت معتمدان، مصلحان، سران عشایر، بزرگان و خیران در 6 ماه نخست امسال 32 پرونده با موضوع قتل، نزاع و درگیری در خوزستان منتهی به صلح و سازش شدند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/76413/صلح-و-سازش-یک-پرونده-نزاع-خونین-بین-2-طایفه-در-اهواز
بستن   چاپ