بازار رهن و اجاره مسکن مافیایی شده است
شنبه 27 شهريور 1400 - 09:46:57
باشگاه خبرنگاران

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با بیان اینکه متقاضی برای رهن و اجاره خانه وجود دارد، اما خانه‌ای برای اجاره وجود ندارد، گفت: بازار رهن و اجاره مسکن مافیایی شده است.

حسین نوذری، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز اظهار کرد: خانه‌ای که ارزش رهن آن 500 میلیون تومان است، حتی به قیمت یک میلیارد تومان هم رهن داده نمی‌شود و متقاضی برای رهن و اجاره خانه وجود دارد، اما خانه‌ای برای اجاره وجود ندارد.
او با بیان اینکه بازار رهن و اجاره مسکن مافیایی شده است، افزود: به دلیل قانون تمدید خودکار قرارداد‌های رهن و اجاره در کل کشور در پی بیماری کرونا، خانه‌ای برای رهن یا اجاره در امسال در بازار عرضه نشده است و اگر شده باشد نیز با قیمت‌های بسیار بالا بوده و این راهکار دولت، باعث افزایش قیمت‌های رهن و اجاره شده است.
نوذری بیان کرد: معامله چندانی در بازار مسکن وجود نداشته است؛ حال بازار مسکن خوب نیست و در واقع می‌توان گفت که این بازار، مرده است و به دلیل کاهش نقدینگی و متقاضی در بازار، قیمت مسکن در معاملات کاهش یافته است و در حال حاضر قدرت در دست خریداری است که پول نقد داشته باشد.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: قیمت مصالح بالا رفته است و هزینه تمام‌شده ساخت، حداقل به هر متر مربع 10 میلیون تومان رسیده است؛ واحد‌ها به دلیل کمبود نقدینگی در بازار، روی دست سازندگان مسکن می‌ماند و به فروش نمی‌رسند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/76359/بازار-رهن-و-اجاره-مسکن-مافیایی-شده-است
بستن   چاپ