استاندار خوزستان:صنایع بزرگ سهم خود را در توسعه استان ایفا نکردند
استاندار خوزستان:صنایع بزرگ سهم خود را در توسعه استان ایفا نکردند
پنجشنبه 18 شهريور 1400 - 18:48:01
ایرنا
*استاندار خوزستان:صنایع بزرگ سهم خود را در توسعه استان ایفا نکردند*

 استاندار جدید خوزستان گفت:صنایع بزرگ و مادر استان سهم خود را در توسعه ایفا نکردند ولی تاکید می‌کنم که دوران ادامه این وضعیت گذشته است.

به گزارش صبح ملت به نقل از ایرنا صادق خلیلیان در آیین معارفه خود به عنوان استاندار ویژه خوزستان در سالن آیت الله خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز افزود:به دنبال تغییر رفتار اقتصادی صنایع بزرگ استان خواهیم بود تا این صنایع نقش خود را در توسعه استان ایفا کنند.
وی گفت: این مساله که یک صنعت در خوزستان شکل بگیرد و از منابع استان استفاده کند و آلودگی هم برای استان داشته باشد ولی منابع مالی خود را در جایی خارج از استان انتقال دهد غیرقابل قبول است.
استاندار جدید خوزستان اظهار داشت:صنایعی که در استان فعالیت می کنند درآمد و مالیات آن متعلق به مردم است و تحت هیچ شرایطی نباید منابعش به خارج از استان برود در این غیر این صورت این صنعت باید به خارج از استان انتقال یابد.
خلیلیان با انتقاد از این روند کاری صنایع بزرگ استان گفت:صنعتی که از منابع استان استفاده می کند و آلودگی هم برای استان دارد نباید منابع مالی آن در تهران نگهداری شود، این منابع در استان باید گردش داشته باشند تا مردم از این تسهیلات استفاده کنند.
وی گفت: چنانچه احساس کنم کاری را نمی توانم به پیش ببرم و موثر نیسیتم وقت استان را نمی گیرم و از استان خواهم رفت.

اراده حاکمیت در توسعه خوزستان و کاهش مشکلات آن وجود دارد
استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه اراده حاکمیت و اراده ملی در توسعه خوزستان و کاهش مشکلات آن وجود دارد و الان بهترین زمان است که از این فضای مثبت به بهترین شکل استفاده شود.
وی گفت: با استفاده از نیروهای خدوم و پای کار استان می توانیم به سرعت پله های ترقی را طی کرده و عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
خلیلیان به وضعیت ظاهری و ساختاری فعلی برخی شهرهای استان از جمله آبادان اشاره کرد و افزود:وضعیت سال 1356آبادان از وضعیت فعلی این شهر بهتر است در حالی که نظام بخش مهمی از اعتبارات بازسازی را به این شهر اختصاص داد.

توسعه صادرات و نگاه به بازارهای منطقه و بین المللی
استاندار خوزستان توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و نگاه به بازارهای ملی ، منطقه ای و بین المللی را از اولویت کاری خود عنوان کرد.
خلیلیان افزود: استان خوزستان ظرفیت های زیادی برای صادرات و نفوذ به بازارهای اوراسیا را دارد ولی تاکنون کار چندانی برای توسعه صادرات که می تواند تاثیر مثبتی روی اشتغال استان داشته باشد انجام نشده است.

پیگیری راه اندازی دبیرخانه ای ویژه در وزارت امور خارجه برای کنترل ریزگردها
استاندارخوزستان گفت:راه اندازی دبیرخانه ای ویژه در وزارت امور خارجه برای تعامل با کشورهایی که در بحران ریزگردها دخیل هستند پیگیری می شود.
وی گفت: این دبیرخانه با شرح وظایف هرکدام از کشورها ، خواهد توانست در مهار و کنترل ریزگردها نقش آفرینی کند.
توسعه ورزش همگانی ، پیگیری گام دوم طرح 550هزار هکتاری ، بیکاری ، اشتغال جوانان ، استفاده از ظرفیت های قومی و فرهنگی برای مشارکت در برنامه های توسعه ای استان ، حضور در مناطق استان همزمان با حل مشکلات،   تخصیص سهم سه درصدی نفت برای استان ، توسعه گردشگری و کرونا از دیگر محورهای سخنان استاندار جدید خوزستان بود.
  صادق خلیلیان روز پنجشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به عنوان استاندار ویژه خوزستان معارفه شد.

خلیلیان دارای مدرک کارشناسی خاکشناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنین کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی و دکترای اقتصاد منابع طبیعی از دانشگاه تربیت مدرس است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/75857/استاندار-خوزستانصنایع-بزرگ-سهم-خود-را-در-توسعه-استان-ایفا-نکردند
بستن   چاپ