برزگداشت جلال ال احمد در رادیو فرهنگ
برزگداشت جلال ال احمد در رادیو فرهنگ
پنجشنبه 18 شهريور 1400 - 12:01:40
برزگداشت جلال ال احمد در رادیو فرهنگ
رادیو فرهنگ در سالروز درگذشت جلال آل احمد مجله ادبی ققنوس را به تهیه کنندگی مریم مردانی روانه آنتن می‌کند‌.
مجله ادبی ققنوس،امروز (پنجشنبه 18 شهریورماه) در سالروز درگذشت جلال ال احمد به طور ویژه به زندگی حرفه ای و بررسی ویژگی‌های آثار این‌نویسنده فقید اختصاص دارد 
آثار آل‌احمد در حوزه‌ رمان و داستان‌نویسی، سفرنامه و مقاله و .... متنوع است بر همین اساس برای آشنایی بیشتر شنوندگان با آثار وی در این برنامه دکتر سمیه شکری مدرس و پژوهشگر زبان ‌وادبیات فارسی درباره ویژگی‌های آثار جلال مطالبی را بیان می‌کند‌.

همچنین در بخشی دیگر از این برنامه  دکتر اسماعیل امینی به عنوان کارشناس برنامه به مقایسه آثار ادبی و مقالات اجتماعی جلال ال احمد می‌پردازد
روایتی از زندگی مرحوم جلال آل احمد و پخش بخشی از سخنرانی‌های جلال آل احمد و خوانش داستان با صدای ایشان ،پخش گزارش و خاطرات شاعران و نویسندگان از جلال و‌انچه در آرشیو از آنها موجود است ، خوانش بخش هایی از آثار وی و گفتگو با دیگر کارشناسان ادبی و بررسی جایگاه جلال آل احمد در ادبیات معاصر ایران از جمله بخش های دیگر این برنامه است.
گفتنی است ،جلال آل احمد زاده 11 آذرماه 1302 نویسنده، منتقد ادبی و مترجم کشورمان و همسر سیمین دانشور بود، وی یکی از نویسندگان و اندیشمندان معاصر است که نقش بسزایی در کشمکش‌های فکری و نظری دهه‌های 30 و 40 شمسی داشته و بر رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معاصر ایران اثر گذاشته است. همچنین از جمله نویسندگان پرکار و صاحب سبکی است که به خوبی شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عصر خود را در آثارش منعکس کرده و به نقد آن‌ها پرداخته است و نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.
جلال آل احمد در غروب روز هجدهم شهریورماه سال 1348 در اسالم گیلان درگذشت، وی از جمله نویسندگان ایرانی بود که به مسایل اجتماعی نیز توجهی خاص داشت و در داستان‌هایش دغدغه‌ها و رنج‌های مردم کوچه و بازار را بازگو می‌کرد و از جمله آثار این نویسنده شهیر معاصر کشورمان می توان به خسی در میقات، نون و القلم، مدیر مدرسه و... و. اشاره کرد.
ویژه برنامه جلال ال احمد در رادیو فرهنگ را با عنوان « ققنوس» ساعت 17 روز پنجشنبه 18 شهریورماه روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز بشنوید.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/75844/برزگداشت-جلال-ال-احمد-در-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ