گذری بر کتاب « کتاب سیری در شعر فارسی» در «کیمیای کلمات » رادیو فرهنگ
گذری بر کتاب « کتاب سیری در شعر فارسی» در «کیمیای کلمات » رادیو فرهنگ
چهارشنبه 17 شهريور 1400 - 10:27:36
گذری بر کتاب « کتاب سیری در شعر فارسی» در «کیمیای کلمات » رادیو فرهنگ

برنامه « کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ جمعه 19 شهریوربه معرفی و بررسی کتاب « کتاب سیری در شعر فارسی»اثر «عبدالحسین زرین کوب» به اختصاص دارد .

دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، کتاب « کتاب سیری در شعر فارسی» اثر عبدالحسین زرین کوب را که از سوی انتشارات سخن منتشر شده نقد و بررسی می‌کند.
سیری در شعر فارسی» نوشته دکتر عبدالحسین زرین‌کوب بررسی کوتاه و سریعی از تحول شعر فارسی و شیوه‌های گذشته‌ی آن است. این اثر شامل پنج فصل با عنوان‌های: نقد و شناخت؛ سفینه‌ی شعر؛ از ادبا و تذکره‌نویسان؛ یادداشت‌ها و فهرست‌ها و لغات است و  بحثی انتقادی در شعر فارسی و تحول آن با نمونه‌هایی از شعر شاعران، و جستجویی در اقوال ادباء  و تذکره نویسان دارد و این کتاب بحثی انتقادی در شعر فارسی و تحول آن با نمونه‌هایی از شعر شاعران پیش می‌کشد.
برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه  ها ساعت 13:30 به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود

http://dezfoolnews.ir/fa/News/75815/گذری-بر-کتاب-«-کتاب-سیری-در-شعر-فارسی»-در-«کیمیای-کلمات-»-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ