رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
جمعه 12 شهريور 1400 - 14:26:43
رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول با مروری بر مهم ترین  خبرهای شهرستان در  هفته ای  که گذشت باصدای  سعید فرخی  فر منتشرشد 


1»  20 هزار میلیارد ریال برای اشتغال محرومان .

رئیس بنیاد مستضعفان ، 
سید پرویز فتاح  از اختصاص مبلغ 20 هزار میلیارد ریال به منظور اشتغال محرومان خبر داد .وی در حاشیه افتتاح سومین خط تولید کارخانه دوده فام دزفول در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ به صورت وام قرض الحسنه در راستای صنایع خرد به مردم واگذار می‌شود.
وی اعطای وام قرض الحسنه را موجب حمایت و کمک به اشتغال خانگی و کوچک دانست و ادامه داد: اقدامات لازم درخصوص ابلاغ این بخشنامه به بانک سینا و چند بانک دیگر انجام شده و ظرف 10 روز آینده اجرایی می‌شود.


2» ایده‌های نو در حوزه گردشگری دزفول شناسایی می‌شوند.

مهدی هودگر  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مرکز رشد دزفول در راستای عمل به یکی از وظایف و ماهیت کاری خود به‌دنبال برگزاری رویدادی مبتنی بر ایده‌محوری و کارآفرینی است که در این راستا رویداد کارآفرینی صنعت گردشگری از تاریخ 23 شهریورماه امسال برگزار می‌شود. وی  دانشجویان، فعالان و علاقه‌مندان گردشگری و استارت‌آپ‌های شناخته شده در حوزه کارآفرینی، گردشگری و کسب‌وکار را هدف این طرح قرار داد .
.
3» یک گونه جدید خفاش برای نخستین بار در خوزستان شناسایی شد.

رضا قپانچی‌پور  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو پایش و شناسایی حیات وحش منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول، محیطبان حسن بهداروندی همراه با همیار علاقه مند محیط زیست افشین موسی زاده موفق به شناسایی و ثبت گونه جدیدی خفاش با نام خفاش نعل اسبی کوچک شدند.
وی شناسایی و  حفاظت از حیات را مهم دانست و گفت: اکوسیستم زنجیره‌ای به هم پیوسته با اولویت انسان بوده که حیات بشر همواره متاثر از آن است لذا حفاظت از حیات وحش به مثابه حفاظت از انسان‌ها خواهد بود.
گونه شناسایی شده که در استان خوزستان برای نخستین بار در شهرستان دزفول ثبت شده از زیر راسته خفاش‌های کوچک و خانواده نعل اسبی است که به دلیل شکل خاص پوزه آن با این نام خوانده می‌شود.

4» سه طرح تکمیلی کشاورزی در دزفول بهره برداری شد

فرماندار ویژه دزفول عصر دوشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها که بصورت ویدئوکنفرانس توسط فاضل عبیات معاون اقتصادی استانداری خوزستان انجام شد، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای 72 نفر در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی اشتغال ایجاد شد.
علی فرهمندپور افزود: یکی از این طرح‌ها، بسته بندی سبزی و صیفی تازه بود که با صرف 30 میلیارد ریال تسهیلات و 220 میلیارد ریال بخش خصوصی و درمجموع به ارزش 250 میلیارد ریال  افتتاح شد.

5» یک میلیاردو 400 میلیون ریال اختصاص به مرمت خانه ی تاریخی گلچین 

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مهدی چناری  افزود: مرمت دیوارها و سقف‌ها، موریانه‌زدایی، عایق‌کاری و آجرفرش بام‌های خانه تاریخی گلچین در سال‌های 88 تا 90 انجام شد که اکنون برای تکمیل پروژه مرمت در سال جاری این اعتبار از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه مرمت این مرحله تا اواسط آبان‌ماه تکمیل می‌شود، ادامه داد: نازک‌کاری دیوارهای فضاهای داخلی، آجرفرش اتاق‌ها، حیاط و دالان ورودی و نیز اجرای تأسیسات در این مرحله مرمت خواهند شد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/75551/رادیوخبری-صبح-ملت-ویژه-شهرستان-دزفول-منتشرشد
بستن   چاپ