مخالفت نماینده مسجدسلیمان با باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
شنبه 30 مرداد 1400 - 20:40:04
خانه ملت

دکتر علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی،هفتکل واندیکا از چرایی مخالفت خود با دکتر باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورشی گفت

مطابق با گفتمانِ بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت تعمیق پیوستگیِ مردم و مسئولان،نباید اشتیاق عمومیِ جامعه برای تغییرات سریعِ فراگیر و گذر از تنگناهای کنونی را به یأس تبدیل کنیم،لذاجهت تحقق اهداف چند بُعدیِ نطام و انتظارات برحق مردم،بویژه فرهنگیان عزیز که همه ما به زحمات آنهامدیونیم،ضروری ست وزیری عهده دار مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی کشور شود که ازبدنه و شاکله فرهنگیان،آنهم طیفِ فرهنگیانِ با تجربه،متحول گرایِ تعالی محور باشد تابتواند با تِکانه هایی ناشی از تخصص وتجربه و اِعمال نظام سیاستگذاری و برنامه ریزی کارآمد،ضمن انعکاس مشکلات معوق مانده 2 میلیون فرهنگی و حدود 15 میلیون دانش آموز و ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ایی منابع انسانی،تحول و عدالت آموزشی را محقق سازد. منزلت فرهنگیان موردتکریم واقع نشده و این حقیقتِ تاسفبار در تبعیض معیشتی میان فرهنگیان با سایر کارمندان و تعلل در نظام رتبه بندی معلمان مشهود است،من جهت وزارتخانه راهبردیِ اموزش و پرورش به وزیری رأی خواهم داد که آلام معلمان شریف ما را با برنامه های عملیِ برآمده از تجارب و مبتنی بر تخصص، التیام بخشد لذا با احترام به اقای دکتر باغگلی،با انتخاب ایشان بدلیل فقدان تخصص وتجارب عملی و اجراییِ درون سازمانی که این فقدان تجربه میدانیِ مرتبط در دیدگاهها و حوزه محوریت بخشیِ ایشان مشهود است مخالف هستم. در یک مورد بگویم طبق سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش،و سیاست های کلی نظام مبنی بر پایداری نظام زیستی در مناطق مرزنشین، بایدتقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمندسازی معلمان و محصلین این مناطق مورد توجه واقع میشد که ایشان بجز اشاره کلی در جزء 4 از بند "ب " برنامه هایش ،به این موضوع با ذکر راهکارهای عملی نپرداخته است.این در حالی ست که عدم برنامه ریزی جهت انسداد مبادی بیسوادی در تقابل با تاثیرات ناشی ازگستردگی جغرافیاییِ مناطق مختلف کشور خسارات زیادی به روندتحصیل ساکنان این مناطق رسانده است. ایشان جوان شایسته وتوانمندی ست،خدمات قابل تقدیری در رزومه خود داردسوابق تدریس و عضویت درهیأت علمی و مدیریت مجموعه مدارس عام‌المنفعه امام رضا (ع) با 19 مدرسه و بیش از 7 هزار دانش‌آموز دارد،اما بالاترین تجربه ایشان در حوزه اجرایی، مدیرعاملیِ بنیاد فرهنگی رضوی ست،مشخصا تجربه لازم جهت تحول وکاهش مشکلاتِ یکی از پر چالشترین وزارتخانه های کشور را ندارد. امیدوارم از ایشان جهت اقدامات مفید و موثر در جایگاه مناسبی جهت خدمت به نظام و مردم استفاده شود اما انتظار میرود رأی مجلس انقلابی، جهت تحقق روند مطالبات فرهنگیان و مردم به ایشان رأی مخالف باشد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/74816/مخالفت-نماینده-مسجدسلیمان-با-باغگلی-وزیر-پیشنهادی-آموزش-و-پرورش
بستن   چاپ