معرفی دکتر حجت الله عبدالملکی؛ وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم
جمعه 29 مرداد 1400 - 17:50:32

حجت الله عبدالملکی که به عنوان جوان ترین عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم معرفی شده است. چهارم فروردین ماه سال 1360 در خانواده ای اصالتا کردستانی، در شهر ری و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) متولد شد.مدرک دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه اصفهان گرفته و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) است. از نظر سوابق اجرایی حجت عبدالملکی بین سالهای 89 تا 91 عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بوده و از سال 85 تا 88 سمت مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشته است. در حال حاضر عضو هیات امنا و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ع)است.

بخشی از سوابق اجرایی:

دکتر عبدالملکی دارای بیش از 14 سال سابقه مدیریتی در سطوح مختلف است. او علاوه بر مدیریت در سطح دانشگاهی، سابقه عضویت در هیئت مدیره 10 موسسه، شرکت و سازمان اقتصادی خصوصی و عمومی را در کارنامه دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور
  • مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • شرکت سرمایه گداری رشد پابدار ایرانیان (وابسته به بانک مهر اقتصاد)
  • صندوق قرض الحسنه امداد ولایت (با مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران)
  • شرکت ذخیره شاهد(مشتمل بر 170 هزار سهام دار از همسران و فرزندان شهدا)
  • عضویت در هیئت مدیره چندین شرکت فعال در بخش خصوصی

دکتر حجت الله عبدالملکی در سال 2010 میلادی به عنوان نماینده ایران در اجلاس بانک جهانی در مارسی فرانسه با محوریت الگوی اقتصاد منطقه ای حضور یافت. او در سال 1369 به عنوان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب شد و همچنان در این مسئولیت ایفای نقش می کند


http://dezfoolnews.ir/fa/News/74762/معرفی-دکتر-حجت-الله-عبدالملکی؛-وزیر-پیشنهادی-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-دولت-سیزدهم
بستن   چاپ