نماینده ی مسجدسلیمان گفت: اوجی می‌تواند وزیر نفت خوبی باشد
اوجی فاکتورهای مورد نیاز یک وزیر نفت را دارد
پنجشنبه 28 مرداد 1400 - 14:43:51
ایرنا
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
اوجی فاکتورهای مورد نیاز یک وزیر نفت را دارد
ا
تهران – ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه «جواد اوجی» ویژگی‌ها و فاکتورهای یک وزیر نفت را دارد، گفت: وزیر پیشنهادی نفت تحصیل‌کرده دانشکده نفت است که در عین حال در دولت و وزارت نفت مسئولیت‌های مرتبط با حوزه نفت داشته است.

«علیرضا ورناصری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا داشتن تخصص و تجربه را از مهمترین فاکتورها و مولفه های وزیران پیشنهادی عنوان کرد و گفت: همه وزرای پیشنهادی در حوزه هایی که قرار است به آنها واگذار شود باید دارای علم، تخصص و تجربه باشند. شرایط امروز کشور به گونه ای است که اگر به این مولفه توجه نکنیم به این معنی است که قبول کردیم مشکلات کشور تداوم داشته باشند.

وی با تاکید لزوم بر داشتن همزمان تعهد و تخصص وزرای پیشنهادی رییس جمهوری، یادآور شد: در بررسی صلاحیت و برنامه های وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به شاخص هایی چون تجربه، تخصص و علمی که وزرا باید داشته باشند، توجه جدی داریم.

عضو کمیسیون انرژی درباره دو وزیر پیشنهادی نفت و نیرو بعنوان وزیران مرتبط با کمیسیون انرژی گفت: دو وزیر پیشنهادی نفت و نیرو باید وزارتخانه های مربوطه را به خوبی بشناسند چرا که این دو وزارتخانه بسیار کلیدی و مهم هستند.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در بحث تحریم، کرونا و کاستی های موجود حوزه این دو وزراتخانه و عقب ماندگی‌هایی که که در زیرساخت های آنها وجود دارد، می‌طلبد به فردی اعتماد کنیم که توان فائق آمدن بر مباحث ذکر شده را داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسات متعدد خود و اعضای کمیسیون انرژی با وزرای نفت و نیرو و دیگر وزرای پیشنهنادی خاطرنشان کرد: بخصوص که در حوزه تخصصی کمیسیون ما، این هر کدام از این دو وزیر پیشنهادی بیش از دو ساعت وقت گذاشتند، برنامه های خود را گفتند و انتظارات نمایندگان کمیسیون را شنیدند. سوالات دوستان مطرح و ایرادهایی هم به برنامه ها داشتند که بیان شد. به هر حال بحث منافع ملی است و در بررسی وزرای پیشنهادی تعارف نداریم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی درباره شناخت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت از حوزه وزارت نفت گفت: وزیر نفت باید به شرایط حاکم بر صنعت نفت اشراف کافی داشته باشد. خوشحال هستیم که وزیر پیشنهادی نفت، ویژگی‌هایی یک وزیر نفت را دارد. او تحصیل‌کرده دانشکده نفت است و در عین حال در دولت و وزارت نفت مسئولیت‌های مرتبط با حوزه نفت داشته است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه جواد اوجی از نظر علم، تخصص و سابقه اجرایی به حوزه وزارت نفت نزدیک است ولی کمیسیون انرژی مجلس خیلی جدی بررسی خود در مورد او را تکمیل خواهد کرد و با دقت برنامه وزیر پیشنهادی نفت را مطالعه و نظرنهایی خود را اعلام خواهد کرد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/74686/اوجی-فاکتورهای-مورد-نیاز-یک-وزیر-نفت-را-دارد
بستن   چاپ