رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان دزفول منتشرشد
جمعه 22 مرداد 1400 - 09:48:57
رادیو خبری صبح ملت ویژه شهرستان با مروری بر مهم ترین خبرهای شهرستان دزفول در هفته ای که گذشت وبا صدای صوفیا حاجی پور منتشرشد 

1-انجمن صنفی کارگران زن کشاورزی دزفول تشکیل می‌شود
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با اشاره به مشکلات کارگران زن مشغول در بخش کشاورزی این شهرستان گفت: انجمن صنفی این کارگران برای نخستین بار به زودی در شهرستان دزفول تشکیل و ثبت می‌شود.
ایشان به وجود حدود 2 هزار کارگر زن کشاورزی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: اغلب این زنان سرپرست خانوار هستند و برخی از آنها مدرک کارشناسی از دانشگاه دارند.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی در حوزه روستایی و عشایری پرداخت می‌شوند، افزود: سه مرکز کاریابی در دزفول وجود دارد که متقاضیان جویای کار برای استخدام از این طریق اقدام می‌کنند

2-مدیر جهاد کشاورزی دزفول:
قرارداد آبیاری هشت هزارو 500 هکتار زمین کشاورزی دزفول بسته شد
 وی با اشاره به تنش آبی و مشکل قرارداد آب کشاورزان این شهرستان گفت:  سالانه 200 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی دزفول تزریق می‌شودوی افزود بین 60 تا 70 درصد ناوگان و ادوات کشاورزی دزفول با ارایه این تسهیلات نوسازی شدند.
مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان  افزود : انواع ماشین الات کشاورزی نو  جایگزین ماشین آلات فرسوده شدند.
زارعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیربنایی شهرستان دزفول گفت: حدود 600 کیلومتر شبکه‌های فرعی و کانال‌های درون مزرعه در قالب طرح مقام معظم رهبری بتن ریزی و احداث شد.
3-یکهزارو 600 راننده در دزفول علیه کرونا واکسینه شدند
محمد صفاری پور چهارشنبه شب به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت،  واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل درون شهری، با هماهنگی معاونت درمان و مرکز بهداشت  
 فراخوان و علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

4-رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول:
آفات، جنگل‌های دزفول را در خطر نابودی قرار داده‌ است
 وی با بیان اینکه آفات، جنگل‌های شهرستان را در خطر نابودی قرار داده‌ است، گفت: ایمن سازی بیش از 10 هزار هکتار از جنگل‌های دزفول علیه آفات به اداره کل پیشنهاد شده و امید است این طرح تصویب و اعتبار آن تامین شود

5-فرماندار دزفول: نقد با ارائه پیشنهاد کارشناسی همراه باشد

 فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: خبرنگاران و مطالبه گران هنگام نقد منصفانه، پیشنهاد کارشناسی هم ارایه دهند
وی بر لزوم فرهنگ سازی درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: نیازمند همکاری و تعامل خبرنگاران در پیک پنجم کرونا هستیم چراکه آرامش جامعه باید حفظ شود.
وی همچنین درخصوص مشکلات آب کشاورزی گفت: کشاورزان دزفول ضمن حضور در فرمانداری مشکلات خود را بیان کردند البته از اسفندماه سال گذشته این موضوع پیش بینی و مقرر شده بود برای رفع این مشکل، کشت تابستانه تعطیل و در عوض حقابه کشت پاییزه داده شود.
..

http://dezfoolnews.ir/fa/News/74306/رادیوخبری-صبح-ملت-ویژه-شهرستان-دزفول-منتشرشد
بستن   چاپ