آمازون: قرعه کشی و جایزه  برای تشویق کارکنان به واکسیناسیون
آمازون: قرعه کشی و جایزه  برای تشویق کارکنان به واکسیناسیون
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 14:37:26
صبح ملت
به گزارش سرویس بین الملل صبح ملت،شرکت آمازون، غول وب، تصمیم گرفته برای پاداش دادن به کارکنان واکسینه شده خود در برابر کووید -19 قرعه کشی برگزار کند.
این شرکت هم چنین مشتاق است برای تشویق بیشتر کارکنان خود به واکسیناسیون ، اقدامات بیشتری انجام دهد. به گزارش بلومبرگ ، این شرکت آمریکایی جوایز این قرعه کشی را مبلغ 500000 دلار ، اتومبیل و سفر رایگان اعلام کرده است. تعداد جوایز در نظر گرفته شده 18 عدد است که شامل موارد زیر است:
دو عدد جایزه  500،000 دلار
شش جایزه 100،000 دلار 
پنج خودرو
پنج سفر رایگان بدون پرداخت هیچ هزینه ای
دیگر شرکت های آمریکایی مانند والمارت ، دیزنی ، گوگل ، مورگان استنلی و بلک راک، واکسیناسیون را برای کارمندان خود  اجباری کرده اند ، ولی آمازون تمایلی به این کار ندارد. در واقع ، این شرکت برای چند ماه سیاست تشویقی را انتخاب کرده است. پیش از این نیز، این شرکت به هر کارمندی که در برابر کووید -19 واکسینه می شد، 80 دلار پاداش می داد.این تصمیم با توجه به گسترش نوع دلتا در ایالات متحده اتخاذ شده است.این شرکت از طریق سخنگوی خود کلی نانتل در مورد این تصمیم اظهار نظر کرد:
"ما معتقدیم که بهترین راه برای محافظت از کارکنان خط مقدم و جوامع ما در برابر کووید -19 ، واکسیناسیون است"
برگزاری قرعه کشی و پاداش و جایزه به کارمندان واکسینه شده نوعی استراتژی غیر اجباری و تشویقی است که بسیاری از شرکت های دیگر نیز در سرتاسر دنیا این استراتژی غیر اجباری را انتخاب کرده اند.
برای نمونه ،در روسیه شرکت آلروسا ، شرکت استخراج معدن الماس جوایزی مانند اتومبیل برفی و ماشین را به کارکنان واکسینه شده اش پیشنهاد داده است.در حالی که این قرعه کشی ها و جوایز  در نگاه اول جالب و تشویقی به نظر می رسند ، برخی از  اساتید و دانشگاهیان در ایالات متحده با آن موافق نیستند.  ایزابل بروکاس ، استاد اقتصاد در دانشکده ادبیات ، هنر و علوم  این امر را یک خطر  و تهدید می داند. به اعتقاد او، این قرعه کشی ها و جوایز  ممکن است واکسن را در نگاه مردم ناایمن جلوه دهد ، و اعتقادات ضد واکسن مردم را تقویت کند./ 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/73982/آمازون-قرعه-کشی-و-جایزه-برای-تشویق-کارکنان-به-واکسیناسیون
بستن   چاپ