نمایش خاک سفید به کارگردانی محمدرضا ‌هلال ‌زاده
نمایش خاک سفید به کارگردانی محمدرضا ‌هلال ‌زاده
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 09:18:41
صبح ملت نیوز

گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز از نمایش خاک سفید به کارگردانی محمدرضا ‌هلال ‌زاده:

نمایش «خاک سفید» به نویسندگی محمود ‌احدی ‌نیا، کارگردانی محمدرضا ‌هلال ‌زاده و با بازی صادق ‌برقعی، فرید ‌رحمتی، میلاد معیری، مهدی ‌یگانه، نساء یوسفی، حسین ‌کریمی، محسن ‌رضوی ‌نیا، علی اسحاقی، سحر بهرامی، علی ‌پویا ‌قاسمی، المیرا صارمی و سهیل ناجی از تا 15 مردادماه در سالن ‌ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به روی صحنه می رود.

خاک سفید منطقه‌ای است که با وجود مشکلات زیادی که دارد تلاش چندانی برای بهبود معضلاتش نشده است. این نمایش بخش کوچکی از محله خاک سفید را روی صحنه می‌برد و بیشتر به معرفی کوتاهی از این محله می پردازد.

کلیت نمایش در رابطه با حوادث اواخر سال 1379و اتفاقاتی است که در آن محله رخ می‌دهد ، روایت گروهی از موادفروشان کوچه «غربت» در محله معروف «خاک سفید» تهران، با تکیه بر انتقام جویی‌های شخصی یک خانواده ساکن در آن محله. 

خاک سفید یک نمایش کاملاً اجتماعی و رئال است و در اجرا سعی شده بازی بازیگران، گریم، صحنه و لباس همگی متعهد به رئالیسم حاکم بر فضای اجرا باشد. روایتی عریان و گزنده از چرکی و سیاهی آن فضا که در برخی صحنه ها به راستی مو را تن سیخ می کند.

نمایش خوش ریتم بوده ، متن ، بازى ها و اداى دیالوگ ها همه عالى است. نمایشی کارگردانی شده با میزانسن و طراحی‌ مناسب است. به جز یک صحنه ابتدای نمایش، هماهنگی گروه باهم عالی بود. میزانسن به نظر نگارنده  بدون نقص بود و زبان بدن و میمیک بازیگران مخصوصا جناب آقای یگانه بی نظیر بود.چیزی که بیش از همه جالب توجه بود دیالوگ ها، پشت سرهم و بدون هیچ تپقی از طرف بازیگران اجرا شد که این مهم، تسلط این گروه فوق العاده و زحماتی که قطعا ماهها برای اجرای این نمایش کشیدند را به خوبی اثبات کرد. به علاوه باریگران دارای آنِ بازیگری هستند و در لحظه، تمام حس‌های شخصیت ها را با درک درست به تماشاچیان القا می‌کنند.

طراحی صحنه واقع گرایانه "خاک سفید"، کاربردی و در خدمت اثر است و برای تماشاگران، خانه‌های دهه هفتاد هجری شمسی در محله خاک سفید را تداعی می کند.

در مجموع می‌توان گفت مخاطبان با نمایش بی‌عیب و نقصی روبه‌رو می‌شوند و از تماشاخانه راضی بیرون می‌آیند.

خبرنگار : آسیه میرفخرایی


http://dezfoolnews.ir/fa/News/73768/نمایش-خاک-سفید-به-کارگردانی-محمدرضا-‌هلال-‌زاده
بستن   چاپ