دکتر نصرالله جهانگرد در گفتگو با صبح ملت مطرح کرد
درک وزرای آینده از تحولات فناوری جهان ملاک انتخاب آنها باشد
چهارشنبه 2 تير 1400 - 21:05:38
صبح ملت نیوز

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  باتوجه‌به مشکلات بزرگ ساختار اداری قدیمی در کشور به خبرنگار صبح ملت اظهار کرد: هم در تحقیق و نوآوری، هم در ترتیب خروجی مردم، هم در کاهش هزینه‌های ملی در تمام این حوزه‌ها بروکراسی حجیم شده دولتی ایران بزرگ‌ترین مانع است و راه تغییر و تسهیل آن نیز استفاده از فناوری، کاهش حجم و ورود دانش نوآوری در مدیریت کشور است که در شرایط موجود اینطور نیست.


معاون وزیر دولت یازدهم و دوازدهم افزود:‌ امروز دسترسی به تکنولوژی توسط نخبه‌ها امکان‌پذیر است؛ ولی همین نخبه‌ها وقتی برای کارهای جدید اقدام می‌کنند، اسیر همین بروکراسی می‌شوند. وقتی نُخبه محصول تولید می‌کند اسیر بروکراسی می‌شود، زمانی‌ هم که به قصد بازار بین‌المللی حرکت می‌کند باز هم اسیر همین ماجرا می‌شود. درواقع بیشترین مانع توسعه در ایران بروکراسی حجمی دولت ایران است. 


رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات درباره رویکرد مناسب برای بهبود روند مناقصات در حوزه دولت الکترونیک بیان کرد: ایجاد شفافیت در نهادهای دولتی و ایجاد سهم در بازار از مهمترین ملاک‌ها است. سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) راه‌اندازی شده که همه باید تمکین کنند تا خرید و تقاضا‌هایشان را در آنجا بگذراند تا باعث شفافیت در معاملات شود و رانتی به کسی داده نشود. 


عضو دفتر سیاسی نخست‌وزیری در دوره محمدعلی رجایی درباره معیاری برای انتخاب وزیر توسط رئیس جمهور منتخب گفت: رئیس جمهور برای انتخاب هر وزیری، در ابتدا از او بپرسد که درکش از تحولات تکنولوژی در بخش وظایفش چیست. چراکه در پنج سال آینده شاهد تغییرات بزرگی در حوزه‌های حمل‌ونقل، سلامت، ارتباطات و در حوزه اشتغال در جهان رخ خواهیم بود. رئیس جمهور برنامه وزرا را بررسی کند تا تعیین شود این برنامه بر اساس این تحولات است یا خیر؟ اگر برنامه وزیری متناسب با شرایط جدید نباشد انتخاب آن وزیر هم اتلاف وقت است. 

عبدالصمد حسینی خبرنگار - صبح ملت نیوز





http://dezfoolnews.ir/fa/News/71543/درک-وزرای-آینده-از-تحولات-فناوری-جهان-ملاک-انتخاب-آنها-باشد
بستن   چاپ