کند شدن روند کاهشی ابتلا به کرونا در خوزستان
يکشنبه 16 خرداد 1400 - 14:25:04
ایرنا

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا، در یکی، 2 روز گذشته کند شده به گونه ای که وضعیت 2 شهرستان خوزستان قرمز و خطر قرمز شدن دیگر نقاط استان نیز وجود دارد.

سیدمحمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: اخباری در خصوص افزایش تعداد بیماران و قرمز شدن شهرهای استان های جنوبی کشور همچون هرمزگان، بوشهر و کرمان به گوش می رسد که بسیار نگران کننده است.
وی افزود: گرم شدن هوا و زندگی اجباری در فضای بسته اتاق آن هم زیر کولر مزید بر علت شده و به انتشار ویروس کمک می کند که از این بابت نگران هستیم.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: 53 درصد موارد بیماری در خانواده و دورهمی های خانوادگی رخ می دهد و هیچ نشانه ای از توجه خانواده ها به این موضوع و اجتناب از آن مشاهده نمی شود.
وی افزود: 20 درصد موارد بیماری در مراکز خرید، اماکن عمومی، بازارچه ها و پاساژها گزارش می شود که درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن حدود 60 درصد است البته این میزان درصد در حاشیه شهر و بازارچه های محل عرضه کالا کمتر از 30 درصد است.
علوی خطاب به مردم خوزستان گفت: ما از گرفتار شدن در امواج کرونا تاکنون کم آسیب ندیده ایم و جامعه ما تحمل موج دیگر کرونا را ندارد لذا باید با واکسیناسیون خود و بستگانمان طبق سند ملی و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و اجتناب از دورهمی  و تجمع به کرونای منحوس فرصت بازگشت دیگری را ندهیم.
در حال حاضر 2 شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، 14 شهرستان نارنجی و 11 شهرستان زرد کرونایی هستند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/70658/کند-شدن-روند-کاهشی-ابتلا-به-کرونا-در-خوزستان
بستن   چاپ