توجه شهرداری دزفول به خواسته و دغدغه های هنرمندان و متخصصین
جمع آوری احجام موقت از میادین و سطح شهر دزفول
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 15:33:15
پایگاه خبری صبح ملت

یادداشت/

سیدنظام الدین امامی فر/استادیار دانشگاه شاهد دانشگاه شاهد

شاید بهترین نتیجه از توجه شهرداری دزفول به خواسته  و دغدغه های هنرمندان و متخصصین   اقدام اخیر در جمع آوری احجام کم ارزش شهری باشد .
ذکر این مطلب نشان دهنده تاثیر نقدهای بجای از طرف منتقدین فضای شهری می باشد که برای جلوگیری از نازیبایی چهره شهر ( گرافیک محیطی ) و ایجاد آرامش بصری و در نتیجه دوری از تنشهای اجتماعی گرفته شده است .
 این تصمیم شاید بهترین عملکرد برای شهرداری دزفول باشد که پیرایش را سرلوحه کار خود قرار دهد و از آرایش و بزک فضاهای خالی  دوری جوید .
در تعریف احجام شهری می توان به دو گونه عمل کرد :
  1_ ساخت و سفارش المانهای شهری ثابت از طریق مزایده و روشهای قانونی و دعوت از هنرمندان طراز اول صورت می گیرد.

2_ ساخت و سفارش احجام موقت  که برای ایام خاص  و به مناسبی، طبق جانمایی و روشهای ساخت با مصالح سبک ، قابل اجرا می باشد (‌ فراخوان و مزایده ای که می توان از توان هنرمندان   سرشناس بومی کمک گرفت ) .

همچنین الگو و برنامه ریزی این نوع از خدمات شهری را می توان از سازمان زیباسازی پایتخت و شهرهای بزرگ بدست آورد .

 بنابر این توصیه می گردد که  قبل از تصمیم گیری و مصوب کردن طرحهایی با ایده های  شخصی ، سازمان یا کمیته ای مرکب از متخصصین و هنرمندان اجرایی در از سطح کشور ، تشکیل و سیاستگزاری و برنامه ریزی با توجه به نیازسنجی آماری و تخصصی توسط این گروه شکل گیرد و نوع ایده و اجرا در این کمیته بررسی و سپس از طریق جراید و رسانه ها به هنرمندان ابلاغ و ارگانهای اجرایی بودجه ی لازم و فضای کار را مهیا سازند .










http://dezfoolnews.ir/fa/News/69770/جمع-آوری-احجام-موقت-از-میادین-و-سطح-شهر-دزفول
بستن   چاپ