معاون عمرانی استانداری خبر داد خوزستان شرایط سختی در مصرف آب دارد / تلاش برای حفظ کیفیت آب شرب
معاون عمرانی استانداری خبر داد خوزستان شرایط سختی در مصرف آب دارد / تلاش برای حفظ کیفیت آب شرب
دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 - 08:50:11
ایسنا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و آورد رودخانه‌ها گفت: در فصل پیش رو شرایط سختی در حوزه مصرف آب داریم و امیدوارم بتوانیم کیفیت آب شرب را در سطح مطلوب نگهداریم و کمیت آب را در روستاها و شهرها حفظ کنیم.

فاضل عبیات در پایان نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (12 اردیبهشت‌ماه) با موضوع خشکسالی و تنش آبی برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی در خصوص وضعیت بارندگی و آورد رودخانه‌ها و برنامه‌ریزی به منظور کشت تابستانه و دیگر مصارف برگزار شد و بنابراین این جلسه با حضور اعضای شورای کشاورزی و ستاد مدیریت بحران برگزار و تصمیمات مهمی در زمینه کشت تابستانه اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وضعیت بارندگی در سال آبی جاری مناسب نبوده و میزان بارش نسبت به سال‌های نرمال، 35 درصد کمتر بوده است. آورد آب از ابتدای مهرماه تاکنون نیز حدود 40 درصد کاهش یافته است.

عبیات ادامه داد: برخلاف پیش‌بینی‌ها، در فروردین‌ماه امسال نسبت به ماه‌های فروردین در سال‌های گذشته و وضعیت نرمال، در رودخانه‌های کارون، دز و کرخه 67 درصد کاهش آورد داشته‌ایم بنابراین با سال خشکی روبه‌رو هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: برای اینکه کشاورزان کشت تابستانه داشته باشند، البته کشت‌های مجازی که اعلام خواهد شد، تلاش‌های زیادی انجام شده است و استاندار خوزستان تاکید کرده است که باید از آب‌های کم موجود در پشت سدها حداکثر استفاده شود.

وی بیان کرد: در فصل پیش رو شرایط سختی در حوزه مصرف آب داریم و امیدواریم بتوانیم کیفیت آب شرب را در سطح مطلوب نگه داریم و کمیت آب را در روستاها و شهرها حفظ کنیم.

عبیات افزود: امیدواریم حداقل کشت برای اشتغال و معیشت کشاورزان و همچنین مصارف محیط زیستی را داشته باشیم. مصوبات خوبی در این راستا اتخاذ و نسبت به تصمیمات قبلی، سهم بیشتری به کشاورزی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/67996/معاون-عمرانی-استانداری-خبر-داد-خوزستان-شرایط-سختی-در-مصرف-آب-دارد-تلاش-برای-حفظ-کیفیت-آب-شرب
بستن   چاپ