معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان خبر داد سامانه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله در دسترس والدین
معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان خبر داد سامانه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله در دسترس والدین
پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400 - 14:02:57
ایسنا

معاون امور توسعه پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان از راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله توسط سازمان بهزیستی خبر داد.

علی حسن‌زاده اظهار کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سال‌های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های استان خوزستان برگزار می‌شد.

به گزارش صبح ملت نیوز  به نقل از بهزیستی خوزستان، وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک، سازمان بهزیستی کشور با راه‌اندازی سامانه‌ای خاص این طرح را به صورت مجازی اجرا کرده است.

حسن‌زاده بیان کرد: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود و در صورت بی توجهی، عدم تشخیص به موقع و درمان نشدن، تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و یا سوءمصرف مواد مخدر می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان افزود: جهت رفاه حال والدین محترم و ممانعت از تردد در شرایط کرونایی، سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان به آدرس الکترونیکی http://moshavereh.behzisti.gov.ir کرده است و والدین می‌توانند با مراجعه به این سایت، ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل پرسشنامه، نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/67661/معاون-پیشگیری-بهزیستی-خوزستان-خبر-داد-سامانه-غربالگری-اضطراب-کودکان-5-تا-6-ساله-در-دسترس-والدین
بستن   چاپ