معاون بنیاد مسکن استان خبر داد واریز تاکنون ١٠٠ میلیارد تومان به حساب آسیب‌دیدگان آبگرفتگی در خوزستان
معاون بنیاد مسکن استان خبر داد واریز تاکنون ١٠٠ میلیارد تومان به حساب آسیب‌دیدگان آبگرفتگی در خوزستان
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 14:16:03
ایسنا

 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان آخرین وضعیت مصوبات بازسازی و تعمیر منازل آبگرفته خوزستان در بارندگی آذرماه را تشریح کرد.

رضا عبداللهی در خصوص آخرین وضعیت بازسازی و تعمیر منازل آبگرفته در بارندگی‌های آذرماه اظهار کرد: دو مصوبه در خصوص خسارت وارده در آبگرفتگی آذرماه برای بندر امام از طرف هیات دولت مصوب شد که در مصوبه اول یک هزار واحد احداثی و چهار هزار واحد تعمیری در نظر گرفته شد و همکاران ما در ستاد بازسازی، مراحل تشکیل پرونده و تکمیل مدارک مصوبه اولیه را انجام دادند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون مبلغ ١٠٠ میلیارد تومان بلاعوض به حساب متقاضیانی که کار تشکیل پرونده و تکمیل مدارک خود را انجام داده‌اند و شروع به تعمیر و احداث واحد خود کرده‌اند واریز کرده‌ایم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: در خصوص تسهیلات بانکی نیز واحدهای احداثی که تکمیل پرونده شده‌اند و دستور نقشه و پروانه خود را از شهرداری گرفته‌اند، به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند. برای واحدهای تعمیری نیز تشکیل پرونده شده و معرفی به بانک‌های عامل نیز انجام شده است اما به دلیل مشکلی که در خصوص مصوبه ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌های عامل وجود دارد، اصلاحاتی باید صورت بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه این مصوبه برای شهرستان‌های اهواز و کارون هم اجرا می‌شود؟ تصریح کرد: این مصوبه برای همه شهرستان‌ها است که کار آن‌ها به موازات یکدیگر در حال انجام است.

عبداللهی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: مصوبه دوم که اخیرا تصویب شده برای چهار هزار واحد مسکونی است و منتظر هستیم که بانک مرکزی بانک‌های عامل را مشخص و به آن‌ها ابلاغ کند. کار تشکیل پرونده و شناسایی این مصوبه را انجام داده‌ایم و به محض مشخص شدن بانک‌های عامل آن، متقاضیان را برای گرفتن تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/64858/معاون-بنیاد-مسکن-استان-خبر-داد-واریز-تاکنون-١٠٠-میلیارد-تومان-به-حساب-آسیب‌دیدگان-آبگرفتگی-در-خوزستا
بستن   چاپ