تاکید استاندار بر مشخص شدن تفاهم‌نامه طرح ساماندهی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر
تاکید استاندار بر مشخص شدن تفاهم‌نامه طرح ساماندهی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 14:03:05
ایسنا

در نشستی به ریاست استاندار خوزستان مقرر شد سازمان آب و برق مطالعه مربوط به شیوه تثبیت دیواره مشرف به سازه‌های آبی شوشتر را ارایه کند.

استاندار خوزستان در نشست طرح ساماندهی و علاج بخشی سازه‌های آبی ـ تاریخی شهرستان شوشتر، با انتقاد شدید از انعقاد تفاهم‌نامه‌های بدون پشتوانه گفت: بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها بدون پیش‌بینی اعتبار و بودجه به امضا می‌رسند که در نتیجه آن اجرایی نمی‌شوند و این امر موجب نارضایتی و سلب اعتماد عمومی می‌شود.

به گزارش ایسنا براساس اعلام استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: مدیران باید دقت کنند که به هیچ عنوان زیر بار امضای تفاهم‌نامه‌های بدون پشتوانه اعتباری و اجرایی نرفته و پیش از امضای تفاهم‌نامه‌ای نسبت به مساله تامین اعتبار و شیوه اجرایی شدن آن کسب اطمینان کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که شیوه اجرای تفاهم‌نامه طرح ساماندهی و علاج‌بخشی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر مشخص شود 50 درصد از اعتبارت آن را تقبل می‌کنیم.

فاضل عبیات، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: در خصوص منظومه آبی شوشتر پیش از این برخی تصمیمات گرفته و توافق‌نامه‌هایی امضا شده از جمله در زمینه دیواره مشرف به سازه‌های آبی ـ تاریخی با توجه به حساسیت‌های موجود نیاز به اقدامات و مطالعات دارند.

وی ادامه داد: همچنین درمورد لایروبی انهاری که در منطقه وجود دارند و سایر اقدامات وزارت نیرو در این زمینه با توجه به اهمیت و پیچیدگی‌های زیاد به کمیته‌ای موکول شد تا تفاهم‌نامه‌های سابق که عملی نشدند را بررسی کرده و زمان‌بندی مشخص برای اجرای آنها تعیین شود.

وی بیان کرد: در جلسه قبل در خصوص بررسی مشکلات شهرستان‌های شوشتر و گتوند که به ریاست استاندار و با حضور نماینده شوشتر و گتوند برگزار شد مساله مربوط به تثبیت دیواره مشرف به سازه‌ها مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس زمان‌بندی ابلاغ شده مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان نسبت به ارایه نتیجه مطالعه شیوه تثبیت این دیواره ظرف مدت مقرر اقدام کند.

معاون عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری موضوع مربوط به دیواره و همچنین لایروبی و سایر اقدامات مربوط به سازه‌های آبی ـ تاریخی شهرستان شوشتر هستیم و امیدواریم این طرح‌ها و اقدامات با توجه به اهمیت فوق‌العاده زیاد آن در زمینه ارزش تاریخی و باستانی این منظومه عملیاتی شود.

در ابتدای این نشست نیز سهراب گیلانی در ارتباط با مسایل و مشکلات سازه های آبی شوشتر به بیان توضیحاتی پرداخت و بر برنامه‌ریزی جهت رسیدگی به این مشکلات تاکید کرد.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/64849/تاکید-استاندار-بر-مشخص-شدن-تفاهم‌نامه-طرح-ساماندهی-سازه‌های-آبی-ـ-تاریخی-شوشتر
بستن   چاپ