برگزاری تمرین مرکب دریایی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان
برگزاری تمرین مرکب دریایی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان
سه شنبه 17 فروردين 1400 - 11:46:24
ایسنا

ناوگروه اعزامی از نیروی دریایی پاکستان، از بندرعباس برای برگزاری تمرین مرکب دریایی در آب‍های خلیج فارس و دریای عمان، عازم منطقه تمرین شد.

به گزارش صبح ملت نیو ز به نقل از ارتش، ناخدایکم ستاد رضا شیبانی سخنگوی این تمرین مرکب، هدف از این تمرین دریایی را ارتقاء توان رزمی و تبادل اطلاعات و دانش نظامی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان عنوان کرد و گفت: این تمرین به منظور نمایش قدرت دریایی و هم افزایی و برقراری تعامل سازنده و پویا در جهت ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و همچنین انجام عملیات دریایی مشترک شامل نقل و انتقالات هوایی، دریایی و انجام مشترک عملیات Passex با شرکت کارکنان دو نیروی دریایی ایران و پاکستان و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان صورت می‌گیرد.

ناخدایکم شیبانی افزود: در این تمرین دریایی یگان‌های نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز و یک فروند موشک انداز به همراه یک بالگرد و همچنین یگان های شناور رزمی و پشتیبانی از نیروی دریایی پاکستان حضور دارند.

سخنگوی این تمرین مشترک دریایی با اشاره به اهمیت وحدت و همگرایی صاحبان قدرت دریایی در این منطقه راهبردی، افزود: ایجاد امنیت توسط کشورهای منطقه باعث رشد،توسعه امنیت و در نهایت رونق تجارت جهانی خواهد شد.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/64720/برگزاری-تمرین-مرکب-دریایی-بین-دو-نیروی-دریایی-ایران-و-پاکستان
بستن   چاپ