ایجاد لایه‌های بسیار نازک روی سطوح؛ تجهیزات ایران‌ساخت تولید شد
ایجاد لایه‌های بسیار نازک روی سطوح؛ تجهیزات ایران‌ساخت تولید شد
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 15:44:20
دولت

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید محصول دستگاه هیدروفیلیک بالانس، ایران را به یکی از تولیدکنندگان محدود این محصول فناورانه تبدیل کند.

به گزارش پایگاه صبح ملت نیوز به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، محمد مهدی اکبرنژاد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانو متری پژوه گفت: این شرکت با ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه علمی در حوزه تجهیزات نانومتریک، فعالیت می‌کند. به هر جایی در اطراف خود نگاه کنید، سطوح مختلف را می‌بینید، تجهیزات نانومتریک خواص بین این سطوح مختلف را اندازه‌گیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانو متری پژوه، در ادامه افزود: یکی از محصولات این شرکت، دستگاه لایه‌نشانی مولکولی است. این دستگاه همان‌گونه که از نام آن مشخص است، برای ایجاد لایه‌های بسیار نازک در نانومتر، بر روی سطوح کاربرد دارد. برای مثال در ساخت پنل‌های خورشیدی، از این دستگاه استفاده می‌شود.

این فعال صنایع دانش‌بنیان، با اشاره به اهمیت بومی‌سازی محصولات مختلف، در داخل کشور گفت: این دستگاه از قیمت بسیار بالایی برخوردار است، اما دستگاه ایران‌ساخت ما با یک پنجم نمونه مشابه خارجی ارائه می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: دستگاه هیدروفیلیک بالانس یکی دیگر از محصولات این شرکت است. از این دستگاه برای اندازه‌گیری سطح روغن روی ورق قلع اندود استفاده می‌شود. کارخانه‌های ساخت ورق و مجتمع‌های تولیدی مانند مجتمع تولید فولاد مبارکه اصفهان، از جمله مصرف‌کنندگان این محصول فناورانه هستند.

اکبرنژاد با توضیح در مورد ویژگی‌های مختلف محصولات تولید شده در این شرکت، گفت: این محصول در دنیا در کشورهای محدودی مانند انگلیس و ژاپن تولید می‌شود و ایران نیز از محدود کشورهای است که این محصول را تولید کرده است. این دستگاه با قیمت یک دهم قیمت نمونه‌های مشابه خارجی به شرکت‌ها و صنایع مختلف در داخل کشور، ارائه می‌شود.

وی گفت: در تلاش هستیم که در آینده نزدیک، سبد محصولات شرکت را متنوع‌تر کنیم و با توجه به نیاز فناورانه صنایع مختلف، محصولات بیشتری تولید کنیم.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/64622/ایجاد-لایه‌های-بسیار-نازک-روی-سطوح؛-تجهیزات-ایران‌ساخت-تولید-شد
بستن   چاپ