مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد ؛
فاز نخست طرح آبرسانی از سد سُهران به گوهران آماده بهره برداری است/ تکمیل سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب بندرعباس
سه شنبه 10 فروردين 1400 - 15:22:53





مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان از افتتاح فاز نخست آبرسانی از سد سهران بشاگرد به گوهران به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور استاندار هرمزگان در روزهای آتی خبر داد.

امین قصمی گفت: این طرح که با هدف ایجاد منابع پایدار آبی در شرق هرمزگان اجرایی شده، آماده بهره برداری است. 



وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح شهر گوهران و 57 روستای مسیر با جمعیتی برابر 22 هزار نفر  از آب شرب پایدار بهره‌مندخواهند شد. 

 وی با اشاره به هزینه های انجام شده در این پروژه مهم یادآور شد: تاکنون 470 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولت در بخش ملی و استانی و 320 میلیارد ریال نیز از محل کمکهای دفتر مقام معظم رهبری هزینه شده است. 

 قصمی، مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام «ره»، برای اجرای فاز نخست طرح آبرسانی از سد سهران به گوهران را 60 میلیارد ریال اعلام کرد که تا کنون 39 میلیارد ریال آن تامین شده است. 

وی تصریح کرد: با تکمیل این طرح در شرق استان تابستان کم تنشی را شاهد خواهیم بود.




مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در خصوص جزئیات این طرح گفت: حجم عملیات این طرح شامل 42 کیلومتر طول کلی کلکتور، سه باب ایستگاه پمپاژ اصلی، 20 باب مخازن ذخیره با ظرفیت 3330 متر مکعب و دبی مصرفی و ظرفیت خط انتقال نیز 65 لیتر بر ثانیه است. 


 بهره برداری از سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب بندرعباس


قصمی همچنین در ادامه از افتتاح فاز نهایی سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب شرب کلان شهر بندرعباس به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانسی و با حضور استاندار هرمزگان در روزهای آتی خبر داد و گفت:  این سامانه شامل  تکمیل فاز نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی ، خط انتقال 33 کیلومتر از آب شیرین کن بندرعباس  تا مخازن داماهی به قطر 1400 میلی متر و مخازن 30 هزار مترمکعبی داماهی بوده  که آماده بهره برداری است. 


مدیرعامل آبفا استان افزود: اعتباز هزینه شده برای اجرا وتکمیل سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره در مجموع 14 هزار و 250 میلیارد ریال است. 


وی تصریح کرد: با بهره برداری از این سامانه منابع آبی کلان شهر بندرعباس از پایداری کامل برخوردار خواهد شد و سهم این کلان شهر از منابع آب های زیرزمینی و سطحی کاهش می یابد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/64378/فاز-نخست-طرح-آبرسانی-از-سد-سُهران-به-گوهران-آماده-بهره-برداری-است-تکمیل-سامانه-شیرین-سازی،-انتقال-و
بستن   چاپ