عملیات آفت زدایی از جنگل های بلوط شهرستان دزفول
عملیات آفت زدایی از جنگل های بلوط شهرستان دزفول
پنجشنبه 5 فروردين 1400 - 22:49:10
صبح ملت نیوز
*عملیات آفت زدایی از جنگل های بلوط شهرستان دزفول* 

به گزارش خبرنگار صبح ملت، ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول از آغاز عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار جنگل های بلوط این شهرستان خبر داد.
بگفته علیرضا فتح اللهی آفت جوانه خوار درختان بلوط چند سالی است حیات جنگل های  بلوط زاگرس در شمال شهرستان دزفول را تهدید می کند.
وی گفت: برای مهار این تهدید به تازگی عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار درختان بلوط در سطح 40 هزار هکتار از جنگل های منطقه زاگرس در دو ناحیه دره کاید و احمد فداله آغاز کرده و تا 20 روز آینده ادامه خواهد داشت.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با بیان اینکه در سال های اخیر با استفاده از محلول بی تی، که نوعی باکتری است، اقدام به مبارزه با این بیماری کرده ایم، افزود به دلیل تاخیردر تامین اعتباردر زمان مناسب، هنوز موفق به کنترل و مهار کامل این آفت نشده‌ایم.
فتح اللهی گفت با توجه به امکانات موجود، 1317 هکتار از جنگل های آلوده در سال جاری آفت زدایی خواهند شد و برای اجرای کامل عملیات آفت زدایی با توجه به وسعت منطقه، لازم است از روش محلول پاشی هوایی استفاده شود که پیگیر این موضوع هستیم.
وی به آثار مخرب این آفت از جمله کاهش سبزینه، تضعیف شاخ و برگ و کاهش جمعیت این گونه اشاره کرد و گفت در چند سال اخیر علاوه بر آفت جوانه خوار، عوامل دیگری همچون آتش سوزی، تصرف و تخریب، پدیده ریزگردها و خشکسالی، بیماری قارچی  و سایر آفات مانند سوسک چوبخوار، کرم برگخوار و کرم جوانه خوار  نیز تهدیدی جدی برای حیات جنگل های بلوط در شمال شهرستان دزفول بوده اند.
از 230 هزار هکتار جنگل های شهرستان دزفول حدود 40 هزار هکتار آن را از جنگل‌های بلوط  تشکیل می دهند.

خبرنگار:علی عراقی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/64112/عملیات-آفت-زدایی-از-جنگل-های-بلوط-شهرستان-دزفول
بستن   چاپ