اقدامات دکتر علیرضا ورناصری در سالی که گذشت
چهارشنبه 4 فروردين 1400 - 13:20:16
روابط عمومی دفتر نماینده



به گزارش پایگاه خبری صبح ملت نیوز :دکتر علیرضا ورناصری در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود از ابتدای مجلس یازدهم تاکنون چنین عنوان کرد که در ابتدای آغاز کار نمایندگی، کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف تشکیل دادم که علاوه‌ بر احصاء مشکلات منطقه، راهکارهای نیز برای برون‌رفت از مشکلات مطرح کردند و در ادامه ضمن دیدار با مدیران استان، مشکلات را از زبان آن‌ها شنیده و این مشکلات را به طور برنامه‌ریزی شده و سناریوی مشخص در تهران دنبال کردم که این پیگیری‌ها نتایج خوبی به دنبال داشتند.

*حوزه کشاورزی*

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که فاز دوم طرح مقام معظم رهبری در استان خوزستان حدود 4 سال است به دلیل فرصت‌سوزی‌‎های وزارت نیرو به حال خود رها شده، بارها معاونان وزیر را به منطقه آورده و در نتیجه، مجوز حقابه معادل 14 هزار هکتار را گرفته و اکنون در حال مطالعه است و ان شاءالله به زودی کار آبرسانی و کشاورزی مدرنیته منطقه آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین در کنار حقابه برای کشاورزی، مجوز فعالیت در حوزه شیلات نیز برای مردم منطقه گرفته شد چراکه 3 سد بزرگ کشور در این منطقه قرار دارند و بیش از 300 کیلومتر ساحل رودخانه داریم لذا اگر شیلات رونق بگیرد تاثیر بسیاری در کاهش بیکاری خواهد داشت.

*حوزه راه روستایی و شهرسازی*

ورناصری بیان کرد: همچنین از آنجا که حوزه انتخابیه بنده یکی از فقیرترین مناطق در بحث راه‌های شهری و روستای است به همین منظور یکی از محورهای جدی که دنبال می‌کنم مسئله ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای است در این راستا وزیر و معاونان را به منطقه برده و در نتیجه برنامه تعریض جاده مسجدسلیمان به اهواز از 3 جبهه کاری آغاز شده، همچنین مطالعات جاده میانبر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اگرچه جاده خروجی هفتکل به درد و معضلی برای مردم تبدیل شده است- اما با پیگیری‌های بنده فاز اول آن تمام شده و اکنون در حال نسب اعلام آن هستند و طی چند روز آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت، همچنین طراحی‌های فاز دوم انجام و اعتبارات دریافت شده لذا بلافاصله ساخت لاین دوم پس از آغاز به کار فاز اول آغاز خواهد شد.

این نماینده مجلس در رابطه با جاده‌های روستایی، گفت: حدود 800 کیلومتر جاده روستایی زیرسازی شده و طی سفر آقای وزیر به این منطقه قول تکمیل 300 کیلومتر آن را گرفتیم و اکنون کار آسفالت جاده‌های روستایی آغاز شده و تا اردیبهشت ماه بخشی از این 300 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد، البته 15 درصد جاده مسجدسلیمان به اندیکا نیز کشیده شده اما به دلیل سهل‎انگاری‎ها به حال خود رها شده بود که در پیگیری‌های صورت گرفته به مرحله مناقصه رسیده و به زودی تکمیل خواهد شد.

*حوزه مسکن*

ورناصری بافت فرسوده و قرار گرفتن محلات مسجدسلیمان در حریم چاه‌های نفت را دو معضل بزرگ این شهرستان عنوان کرد و گفت: طبق برآورده صورت گرفته، حدود 29 محله مسجد سلیمان باید جا به جا شوند، هرچند بنای این جا به جایی از سال‌های قبل گذاشته شده است اما این کار هم مانند بسیاری دیگر از کارها رها شده بود که به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای مجلس یازدهم تاکنون جا به جای این محلات تصویب شد، همچنین به دنبال تملک 700 هکتار زمین در ورودی شهر فعلی مسجدسلیمان با هدف جا به جایی محلات هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری زلزله 2 سال گذشته شهرستان مسجدسلیمان که به 1500 واحد مسکونی آسیب رساند، افزود: خوشبختانه این واحدها یا در همان محل مجددا ساخته یا در مکان جدیدی ساخته شدند، البته طراحی و ایجاد زیرساخت‌های دو شهرک مسکونی نیز در حال انجام است که عملیات ساخت و ساز خانه‌ها به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند گفت؛ تا پایان کار دولت آماده زندگی مردم خواهد شد هرچند سفر استانی رئیس مجلس این مهم را بسیار تسریع کرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سه شهر هفتکل، لالی و اندیکا نیز بافت فرسوده و مناطق آلوده دارند به همین دلیل بنا شده پادگانی در مرکز شهر هفتکل با بیش از 60 هکتار به مساحت شهر اضافه شود و رایزنی‌ها با ارگان‌های مربوطه همچون وزارت دفاع و ارتش صورت گرفته است. همچنین با توجه به اینکه بافت اندیکا روستایی است باید بر روی مقاوم‌سازی مسکن کار شود که در این زمینه بنیاد مسکن طرحی داده است و به دنبال تامین اعتبارات لازم برای مقاوم‌سازی این منطقه هستیم.

*حوزه صنعتی و معدنی*

وی بیان کرد: اگرچه از مجموعه 4 شهرک صنعتی در منطقه 3 شهرک آن تعطیل است اما در همین مدت کوتاه، مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل شده احصاء و بررسی و جلسات کاربردی برای حل مشکلات آن‌ها برگزار شده لذا امید به حل مشکلات این شهرک‌ها و واحدهای صنعتی تعطیل شده بسیار است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این دوره گره‌ شرکت‌های پتروشیمی -که کلنگ آن‌ها از سال‌ها قبل به زمین خورده- باز شده و وارد مدار تولید شده‌اند، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند نقش موثری در کاهش بیکاری در منطقه -که 43 درصد است- داشته و ضمن جلوگیری از سوختن گازهای فلر ارزش‌افزوده خوبی نیز برای منطقه و کشور ایجاد کند.

به گفته وی کارخانه آلومینیوم نیز که در رکود کامل بود در این دوره رونق گرفته تا جایی که تولیدات آن‌ها پیش فروش می‌شود و توسعه فاز دوم آن کلید خورده است.

*حوزه سرزمینی*

دکتر ورناصری اظهار کرد: در معاونت عمرانی وزارت کشور ستادی تشکیل دادیم که در کم کردن مشکلات ما بسیار موثر بوده است چراکه موفق شدیم از مجموع 1265 روستا در هر 4 شهرستان، روستاهای بالای 20 خانوار را دارای دهیار کنیم، همچنین به شهرهای زیر 10هزار نفر کمک‌های از جهت اعتبارات عمرانی شده و مشکلات تامین قیر این مناطق تا حدودی حل شده است، همچنین مقرر شد؛ 3 روستای بزرگ به شهر تبدیل شوند و اکنون در مرحله تصمیم‌گیری وزارت کشور هستند که ان شاءالله به نتیجه برسد.

*حوزه بهداشت و درمان*

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان نیز مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر کم و کاستی‌های بسیاری وجود دارد، توضیح داد: دو شهر اندیکا و هفتکل حتی یک تخت بیمارستانی ندارند و مسجدسلیمان و لالی نیز با وجود داشتن بیمارستان با کمبود تجهیزات و کادر مجرب درمانی رو به رو هستند اما به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر موفق شدیم برای شهرستان اندیکا که فاقد بیمارستان بود از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نیرو برای ساخت بیمارستان 64 تخت خوابی مجوز بگیریم تا ساخت آن از سال آینده آغاز شود.

وی با بیان اینکه همچنین مقرر شد؛ در یک اقدام کوتاه مدت یکی از مراکز جامع سلامت به‌ یک بیمارستان محلی تغییر کاربری یابد، گفت: در هفتگل بیمارستان محلی در مراحل پایانی تکمیل است و بنا است این بیمارستان در فروردین ماه راه‌اندازی شود. در مسجدسلیمان نیز اولا بخش‌های بیمارستان آن گسترش دادیم و تعداد کادر متخصص افزایش پیدا کرد به طوری که از روزانه 8 عمل جراحی به 15 عمل جراحی رسیده است در حالی که در گذشته بیمار برای یک جراحی ساده باید به اهواز یا شوشتر سفر می‌کرد.

به گفته ورناصری برای بهتر شدن وضعیت بهداشت و درمان چهار شهرستان حدود 4 میلیارد برای تجهیز و ساخت و ساز مراکز بهداشتی هر 4 شهرستان گرفته شده است و زمینی برای احداث بیمارستان شهرستان لالی در آینده گرفته و به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است. همچنین اعتباراتی جهت ساخت آزمایشگاه مرکزی و تهیه تجهیزات جهت تکمیل خانه های بهداشت و آزمایشگاه های در هر 4 شهر در نظر گرفته شده است.

*در حوزه ورزش و جوانان*

وی اضافه کرد: تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به‌عنوان یکی از تیم‌های لیگ برتری کشور باید طبق قانون مجلس باید به بخش خصوصی واگذار شود اما به دلیل عدم انجام درست این کار، تیم در حال از بین رفتن بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت وزارت نفت، مجددا وزارت نفت برای یک فصل دیگر اسپانسری این تیم را قبول کرد و کار بزرگی در حوزه ورزش انجام شد چرا که تنها دلخوشی جوانان منطقه همین تیم است و اکنون با رایزنی با چند شرکت خصوصی به دنبال حل مشکل قانونی هستیم تا به‌عنوان اسپانسر ورود کنند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت نیز برای احداث 9 چمن مصنوعی اعتبار گرفته و این اعتبارات ابلاغ شده است که کمک بسیار خوبی به ارتقاء فضاهای ورزشی 4 شهرستان می‌کند.

*حوزه نفت و گاز*

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه شهرستان‌های مسجدسلیمان و هفتکل خواستگاه نفت و گاز خاورمیانه هستند اما به دلیل برداشت‌هایی که طی سال‌های متمادی شده، مخازن دیگر به‌طور طبیعی قابل استحصال نیستند لذا ما به دنبال آن هستیم که با استفاده از فناوری روز این مخازن را احیاء کنیم.

وی با بیان مثالی در این باره ادامه داد: به‌عنوان مثال در مخازن نفت مسجدسلیمان، پیش‌بینی وجود حدود 6 میلیارد بشکه نفت شده است اما تاکنون پس از 110 سال برداشت، صرفا یک ممیز 160 میلیون بشکه برداشت کرده‌ایم یعنی حدود 4 میلیارد بشکه نفت دیگر در آن مخزن وجود دارد که با استفاده روش سابق نمی‌توان آن را برداشت کرد به‌همین دلیل مقرر شد؛ با استفاده از دانش داخلی این مخزن را توسعه دهیم.

دکتر ورناصری اشاره کرد: همچنین در همین مدت کوتاه موافقت وزارت نفت را برای احداث شرکت‌های پتروشیمی در شهرستان هفتکل گرفته‌ام حتی یک قطره نفت به صورت خام از منطقه خارج شود بلکه تمامی به محصول و ارزش‌افزوده تبدیل و علاوه‌بر ایجاد سرمایه ملی برای کشور، خیری نیز برای مردم منطقه داشته باشد. ما سال‌ها است شاهد خارج شدن نفت از منطقه هستیم اما با احداث صنایع پایین دستی می‌توان برای منطقه کاری کرد.

*حوزه فرهنگ و هنر*

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ برای احداث 4 حوزه علمیه بانوان در 4 شهرستان اعتباراتی دریافت کردیم گفت: با لحاظ اعتبارات دریافت شده برای مسیرهای شریانی، جا به جایی محلات آلوده و فرسوده جمعا بالای 300 میلیارد تومان اعتبار در این چند ماه اخیر اخذ شده است.

وی ادامه داد: همچنین از آنجا که حوزه انتخابیه ما یکی از زیباترین مناطق زاگرس میانی به لحاظ جغرافیایی است می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای گردشگری باشد به همین دلیل در پی پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد؛ برخی از شهرک‌های محل اسکان کارگران ساخت سد -که پس از پایان کار ساخت رها شده‌اند- وارد مدار بازسازی و احیاء شوند تا در حوزه گردشگری ازجمله گردشگری آبی استفاده شوند، حدود 4 میلیارد تومان برای این مهم اعتبار اخذ شد و با اتمام کرونا می‌توانیم یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور باشیم. 

به گفته نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، کمک‌های مالی خوبی نیز به کانون‌های فرهنگی و هنری، انجمن‌ها و ادارات ارشاد شهرستان‌ها همچنین سالن‌های نمایشی آن‌ها شد و اعتباراتی برای آن‌ها دریافت شده است.

*حوزه آب و برق*

این نماینده مجلس با بیان اینکه در ارتباط با آب شرب منطقه بنا شد تا پایان دولت حدود 114 روستای فاقد آب، آبدار شوند، گفت: بخشی از اعتبارات این مهم فراهم شده است و از حدود 45 روستای اطراف سدهای منطقه تاکنون 15 روستا برق‌دار شده‌اند و بنا است تا فرودین 30 روستای دیگر و تا پایان خرداد تمامی 45 روستا برق‌دار شوند.

وی اظهار کرد: همچنین به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته حدود 400 میلیارد تومان نیز برای احداث فاضلاب مسجدسلیمان اختصاص پیدا کرد این در حالی است که مسجدسلیمان حتی یک متر هم فاضلاب ندارد.

*حوزه آموزش و پرورش*

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در بحث آموزش و پرورش نیز کار نابی انجام شد، گفت: پیش از این فرهنگیان برای انجام کارهای حین خدمت باید به اهواز سفر می‌کردند به همین دلیل مجوز افتتاح واحدی از دانشگاه فرهنگیان گرفته شد و اکنون این دانشگاه فعالیت خود را با 300 دانشجو آغاز کرده است و دنبال تجهیز و افزایش دانشجویان آن هستیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساخت و تکمیل حدود 80 پروژه مدرسه‌سازی نیز از سر گرفته شده و دولت قول اتمام آن‌ها را تا پایان دوره خود داده است.

*حوزه ارتباطات و اینترنت*

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: همچنین اگرچه منطقه ما از لحاظ دسترسی به ارتباطات تلفن همراه و اینترنت جزء مناطق بازمانده از ارتباطات اینترنت و موبایل بود اما اکنون حدود 8 دکل پرقدرت در منطقه راه‌اندازی شده و این اقدام جهادی سبب راه‌اندازی ارتباطات فوق در منطقه شد بنابراین در مسیر کاهش عقب‌ماندگی چند ساله گام بلندی برداشته شده است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/64023/اقدامات-دکتر-علیرضا-ورناصری-در-سالی-که-گذشت
بستن   چاپ