پیام تبریک رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان ‌به‌مناسبت روز جهانی آب
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 21:00:56
پیام تبریک رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان ‌به‌مناسبت روز جهانی آب

به گزارش پایگاه خبری صبح ملت نیوز ، حمید رضا نصیری رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان در پیامی 2 فروردین ماه (22مارس )روز جهانی آب را تبریک گفت.
پیام وی به شرح ذیل است:

آب مایه حیات است، نقش و اهمیت آب در سوره ها و آیات متعدد قرآن شریف نشان دهنده با ارزش بودن این ماده حیاتی است ،مردمانایران زمین نیز از دیرباز به ارزش آب به عنوان یک ماده ارزشمند و حیاتی آگاهی داشتند چرا که سدهای قدیمی و آثار باقی‌مانده ازشبکه‌های آبیاری و قنات‌های قدیمی نشان می دهد که مردم ایران زمین همواره در صدد مقابله با کم آبی بوده‌اند که این مشکل و وجودبیابان های خشک موجب حرمت گذاشتن مردم به آب شده و این اعتقاد تا کنون نیز ادامه دارد.

آب از دو بعداقتصادی و بهداشتی برای ما حائز اهمیت است. از بعد اقتصادی به حرکت درآورنده چرخ صنعت و رونق بخش فعالیت کشاورزی است و از بعد بهداشتی آب با کیفیت تضمین کننده سلامت انسان است و بسیاری از مشکلات بهداشتی کشورهای در حالپیشرفت، عدم برخورداری از آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی می‌باشد و از آنجایی‌که محور توسعه پایدار، انسان سالم است وسلامت انسان در گرو بهره مندی از آب آشامیدنی مطلوب بوده پس بدون تامین آب سالم جایی برای سلامت و رفاه جامعه وجود ندارد.

رشد روزافزون بیابان‌ها،تغییر در الگوی بارش،افزایش دما و روند کاهش مقدار بارش در کشور از جمله فاکتورهای مهمی است که وقوعهمزمان آن‌ها نشان از پدیده "تغییر اقلیم "می‌دهد و مهمترین راهکار ،سازگاری با "تغییرات اقلیم" است.

تغییر در شیوه های مدیریت منابع آب شامل تغییر در نظام بودجه بندی و برنامه ریزی منابع آب مدیریت تولید مدیریت تواما تقاضا ومصرف را باید مدنظر قرار داد.


اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی آب با توجه به اهمیت این ماده حیاتی در این زمان در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری ازشیوع بیماری کرونا از تمامی مردم شریف و فهیم در خواست دارم تا با رعایت مصرف صحیح آب، قناعت‌ورزی و مدیریت مصرف همگامبا دیگر خدمتگزاران صدیق ایران اسلامی گام‌های بلندی را در عرصه عمران ، توسعه و آبادانی کشور عزیزمان برداشته و برای بهبودفرهنگ عمومی در استفاده صحیح از منابع آب و حفاظت از این منابع حیاتی، کوشا و نقش آفرین باشیم و شاهد توفیق روز افزون برایمدیریت صحیح و توسعه منابع آب دراستان هرمزگان باشیم.


حمید‌رضا نصیری
رییس سازمان نظام مهندسی ‌و کشاورزی‌ استان‌ هرمزگان


http://dezfoolnews.ir/fa/News/64004/پیام-تبریک-رییس-سازمان-نظام-مهندسی-کشاورزی-و-منابع-طبیعی-هرمزگان-‌به‌مناسبت-روز-جهانی-آب
بستن   چاپ