یادداشت/سیدمحمد شاهزاده صفوی
به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!/به قلم سیدمحمد شاهزاده صفوی
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 21:45:20
روزنامه آسیا
.

✍سیدمحمد شاهزاده صفوی 

حضور زنان در میدان انتخابات نه از جهت جنسیت بلکه بایست از منظر انسانیت مورد استقبال همگان قرار گیرد ، استقبالی برای انتخاب شوندگان و همچنین انتخاب کنندگان چرا که امروزه در جامعه‌‌ی جهانی، دیگر موضوع جنسیت مطرح نبوده و هر انسانی می‌تواند هر تخصص و یا حتی شغلی را که بخواهد با اختیار کامل برگزیند.

همه ما می‌دانیم که در ادوار گذشته و در سراسر جهان بسیاری از بانوان در عرصه های مختلف علمی ، ورزشی ، فرهنگی و سیاسی افتخار‌آفرین بودند و البته کماکان نیز خواهند بود.

به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!

حتی اگر بخواهیم زنان را با مردان از منظر جنسیت و تفاوت‌های فیزیولوژیکی مقایسه کنیم، به نکات جالب تری خواهیم رسید که پرداخت بدان نکات خالی از لطف نخواهد بود.

طبق نظر بسیاری از دانشمندان و بر اساس مقاله‌های علمی متعدد ، زنان بیش از مردان از ظرفیت مغزشان استفاده می‌کنند و شاید همین عامل موجب گشته که در عملکردهای گوناگون و در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، رفتاری ، اخلاقی و... شاهد برتری زنان نسبت به مردان باشیم.

از دیگر تفاوت ‌های زنان و مردان در حوزه فیزیولوژیکی که به کرات در مقاله های علمی متعدد اشاره شده این است که زنان معمولا کمتر از آقایان دروغ می‌گویند ، کمتر دزدی می‌کنند ، کمتر سوء رفتار نشان می‌دهند و...

البته موارد مذکور دال بر بی احترامی نگارنده به سمت و سوی آقایان نیست و کمتر بودن "آمار ناهنجاری های رفتاری در زنان" در بسیاری از مقاله های علمی به اثبات رسیده ‌که از دلایل آن می‌توان به ارتباط قوی تر بین نیم کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم کره راست مغز، محل عواطف در زنان اشاره کرد.

زنان معمولا به علت مهارت در جذب چندین محرک و انجام کارها به طور همزمان و همچنین ارتباطات عصبی بیشتر در مغز، همواره عملکرد بهتری را در مقایسه با مردان نشان می‌دهند که افزون بودن موفقیت در زنان به نسبت کرسی های تحت تصرف مردان در سراسر جهان بر لیاقت و ظرفیت بالای زنان در عرصه های مدیریتی دلالت دارد لذا امید است که آحاد جامعه در انتخابات پیش روی کشور با عینک انصاف، عدالت و عقلانیت رای داده تا شاهد حضور گسترده و هرچه باشکوه تر بانوان در مدیریت مسائل کشوری و شهری باشیم./


http://dezfoolnews.ir/fa/News/63977/به-یک-خانم-محترم-جهت-شرکت-در-انتخابات-نیازمندیم؟به-قلم-سیدمحمد-شاهزاده-صفوی
بستن   چاپ