یکهزارو 580 دوز واکسن کرونا به شهرستان دزفول تعلق گرفته است
یکهزارو 580 دوز واکسن کرونا به شهرستان دزفول تعلق گرفته است
دوشنبه 25 اسفند 1399 - 15:42:04
ایرنا
*یکهزارو 580 دوز واکسن کرونا به شهرستان دزفول تعلق گرفته است*

 مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دزفول از دریافت یکهزار و 580 دوز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: 50 درصد پرسنل بیمارستان بزرگ دزفول و تعدادی از کارکنان بهداشت تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

لیلا محبی روز دوشنبه  با بیان اینکه تاکنون سه مرحله واکسن کرونا دریافت شده است، افزود: 60 واکسن در مرحله نخست و 800 واکسن در مرحله دوم به شهرستان دزفول تعلق گرفت که به پرسنل بیمارستان، کادر بهداشت و درمان، جانبازان، سالمندان و افرادی که در شستشوی فوتی‌های کرونا دخیل هستند، تزریق شده‌اند.

وی با اشاره به دریافت 720 دوز واکسن دیگر در مرحله سوم گفت: این واکسن‌ها را دیروز تحویل گرفتیم و از امروز کار واکسیناسیون افراد مدنظر آغاز شده است و تا هفته آینده 720 نفر دیگر واکسینه می‌شوند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دزفول با بیان اینکه اولویت تزریق واکسن با افرادی است که تاکنون کرونا نگرفته‌اند، افزود: بدن افرادی که یک بار مبتلا شده‌اند تاحدودی ایمن است البته در مراحل بعدی واکسن خواهند زد.
وی واکسن دریافتی را اسپوتنیک وی روسی عنوان و بیان کرد: واکسن‌های کشورهای دیگر نیز در ماه‌های آینده به دست ما خواهند رسید و واکسیناسیون تا زمان آماده شدن واکسن ایرانی و واکسینه کردن تمام افراد جامعه ادامه می‌یابد. 
محبی با بیان اینکه مردم طبق سند کشوری در چهار فاز و مرحله واکسینه خواهند شد، گفت: پرسنل بهداشت و درمان در مرحله نخست واکسینه می‌شوند زیرا در معرض خطر بالای ابتلا هستند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان و بیمارستان بزرگ دزفول از 22 بهمن ماه امسال افزود: بیماران خاص و سالمندان در مرحله دوم واکسینه می‌شوند. 
مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دزفول با بیان اینکه پرسنل ادارات در فاز سوم و سایر افراد جامعه در فاز چهارم واکسینه می‌شوند، اظهارداشت: در کنار پرسنل پرخطر، حدود 100 نفر از سالمندان سرای سالمند دزفول و تعدادی از بیماران شیمیایی بالای 50 درصد مشمول دریافت واکسن شدند.
محبی گفت: برای مرحله بعد نیز بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی، تالاسمی و دیالیزی را واکسینه خواهیم کرد و بیماران قلبی و عروقی نیز در اولویت بعدی هستند. 
وی به شهروندان توصیه کرد برای دریافت واکسن منتظر فراخوان باشند و پیش از آن به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکنند.
مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دزفول گفت: براساس وعده مسوولان کشوری تا تیرماه واکسیناسیون اکثر افراد انجام می‌شود؛ در روزهای آینده نیز واکسن‌هایی از هند و چین وارد خواهد شد.

وی افزود: اگر طبق برنامه پیش رویم تا اواخر فروردین ماه مرحله اول و دوم واکسیناسیون انجام و همه مردم خوزستان تا خرداد و تیرماه واکسینه خواهند شد.
محبی درخصوص چهارشنبه سوری نیز به مردم گفت: پرسنل بهداشت و درمان نگران حال مردم هستند زیرا اگر اتفاق ناخوشایندی برای کسی بیفتد اول پرسنل بیمارستان ناراحت می‌شوند.
وی افزود: بیشترین علت ابتلا به کرونا دورهمی‌ها و میهمانی‌ها است که به شهروندان توصیه می‌شود از این دورهمی‌ها پرهیز کنند تا سال آینده سال سلامتی برای مردم باشد.

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و مواردی از ابتلا به نوع انگلیسی این ویروس در شهرستان مشاهده شده است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/63661/یکهزارو-580-دوز-واکسن-کرونا-به-شهرستان-دزفول-تعلق-گرفته-است
بستن   چاپ