به مناسبت ١٨ اسفندماه :
پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول به مناسبت سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 22:37:12
صبح ملت نیوز
*پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول به مناسبت سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد*

پیام نادر سعادتی فرد رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول به مناسبت 18 اسفندماه سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد

در این پیام آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحیم "إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاهَ وَآتَى الزَّکَاهَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ"  توبه/18
18 اسفند سالروز تاسیس کانونهای مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا همتی مثال زدنی در راستای رضای حق تعالی و برای پویای مساجد الله مصروف می دارند.
مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست.مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی،اقتصادی ، و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری هاست که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.
شهرستان دزفول دارای 135 باب کانون فرهنگی هنری مساجد بوده که 65 باب از این کانونها شهری و 70 باب روستایی میباشد و نیز 80 باب کانون دارای کتابخانه باز و مخزن دار فعالیت دارند.
در دورافتاده ترین نقطه این شهرستان، کانونهای مساجد فعالیت گسترده و چشمگیری دارند و شخصیتهای علمی،سیاسی،فرهنگی، هنری و... که امروز در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، پرورش یافته و ثمره این کانونها در این مدت 28 ساله مبدل به شجره طیبه ای شده که تمام نقاط مختلف شهری و روستایی را تحت پوشش خود در آورده است.

بحمدالله در بیش از یک سال گذشته نیز با همت همه همکاران خدوم و حمایت اعضای فرهیخته و پرتلاش کانونی ، گام های مبارک و میمونی برای کانونهای فرهنگی هنری مساجد برداشته شد که از آن جمله( سامانه سجا-  ثبت اعضای بچه های مسجد) و کارهای فراوان دیگری که شرح آن در این مقال نمی گنجد اشاره کرد.

نادر سعادتی فرد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دزفول

http://dezfoolnews.ir/fa/News/61919/پیام-رئیس-اداره-فرهنگ-و-ارشاد-دزفول-به-مناسبت-سالروز-تشکیل-کانون‌های-فرهنگی،-هنری-مساجد
بستن   چاپ