ترکیه قصد دارد نیروی دریایی خود را "برای جلوگیری از تهدیدها" تقویت کند
ترکیه قصد دارد نیروی دریایی خود را "برای جلوگیری از تهدیدها" تقویت کند
شنبه 16 اسفند 1399 - 23:10:52
صبح ملت نیوز
  ترکیه قصد دارد  نیروی دریایی خود را "برای جلوگیری از تهدیدها" تقویت کند.

به  گزارش  سرویس  بین الملل صبح ملت نیوز ،آنکارا یک رزمایش بزرگ نیروهای دریایی را با نام Mavi Vatan 2021 در دریای اژه و مدیترانه با حضور 87 کشتی ، 27 هواپیما و 20 هلی کوپتر آغاز کرده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس ویدیویی که با شرکت کنندگان در تمرین mavi vatan 2021 داشت بیان کرد:
چالش ها و تهدیدهای فراروی کشور ضرورت تقویت نیروی دریایی را می طلبد.
ترکیه باید نه تنها از نظر اقتصادی و سیاسی بلکه در زمینه های نظامی و دفاعی نیز قدرتمند باشد.ترکیه به عنوان کشوری که توسط چندین دریا احاطه شده است ، در طول تاریخ  توجه ویژه ای به تقویت نیروهای دریایی خود داشته است. وی گفت ، داشتن یک نیروی دریایی قوی انتخاب نیست ، بلکه یک ضرورت است.
وی تاکید کرد : آن که بر دریا تسلط دارد بر تمام جهان تسلط دارد […].  بر اساس این ایده ، ما اهمیت ویژه ای به تقویت نیروهای دریایی به عنوان عامل بازدارنده از تهدیدها می دهیم ".ترکیه امروز در میان 10 کشور برتر جهان است که قادر به طراحی و ساخت کشتی های نظامی است و یادآور شد که این کشور تاکنون  بیش از سه میلیارد دلار کشتی تولید و به خارج از کشور  تحویل داده است.
تنش در مدیترانه شرقی
طبق گفته رئیس جمهور ، برخی از نیروها به دنبال تضعیف حقوق ترکیه در دریای مدیترانه شرقی هستند ، در حالی که " ترکیه به حاکمیت سایر کشورها طمعی ندارد و ادعای هیچ قلمرویی، از جمله در منطقه دریایی را ندارد.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/61845/ترکیه-قصد-دارد-نیروی-دریایی-خود-را-برای-جلوگیری-از-تهدیدها-تقویت-کند
بستن   چاپ