دومین نمایشگاه مجازی فرصت‌های ساخت داخل و جهش تولید، افتتاح شد
دومین نمایشگاه مجازی فرصت‌های ساخت داخل و جهش تولید، افتتاح شد
شنبه 16 اسفند 1399 - 20:28:11
صبح ملت نیوز
دومین نمایشگاه مجازی فرصت‌های ساخت داخل و جهش تولید، افتتاح شد


دومین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و جهش تولید بصورت مجازی با حضور استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، رئیس دانشگاه هرمزگان، رئیس پارک علم و فناوری و جمعی از مدیران واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی و ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در محل پارک علم و فناوری امروز افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری صبح ملت نیوز از بندرعباس ، دکتر همتی برگزاری نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و جهش تولید را برای دومین سال پیاپی، کار بسیار خوب در حوزه صنعت و معدن دانست و اظهار داشت: ایجاد این نمایشگاه کار بسیار خوبی است  که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با همکاری دانشگاهها و پارک و علم و فناوری انجام شد که می تواند بصورت دائمی باشد.
استاندار هرمزگان افزود: در این نمایشگاه تمام قطعات مورد نیاز در حوزه های مختلف صنعت در اینجا بارگذاری می شوند و افراد توانمند می توانند در راستای تولید این قطعات، گام بردارند.
وی احصاء قطعات مورد نیاز وزارتخانه ها را توسط وزارت صمت، کار بسیار ارزشمند برشمرد و بیان داشت: این فرصتی است که دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری می توانند با گروههای دانش بنیاد برقرار نمایند.
دکتر همتی افزود: تجربه نشان داده که هر کجا در تحریم بودیم، به دلیل حساسیت کالای مورد نیاز کشور، به نحوی دیگر کشورها از ارسال آن امتناع کرده اند که به کمک دانشمندان ، فناوران و کارگران داخلی ساخته شده است.
وی ساخت داخل را، حرکتی انقلابی و سازنده برای کشور دانست و اظها ر داشت: اگر همه با هم از این طرح حمایت کنیم قطعا می توانیم نیازهای داخلی را تامین نماییم و این تنها با همت والای همه اقشار در این زمینه، میسر است.
استاندار هرمزگان اظهار داشت : هر چقدر بتوانیم بومی سازی تولید و ساخت قطعات و محصولات کالاها  را در داخل داشته باشیم نیاز کمتری به ارز برای آنها پیدا می کنیم و این یک بعد اصلی این طرح است و بعد دیگر آن ایجاد اشتغال و توانمندی و باور ملی است.
وی در پایان ضمن تشکر از اقدام خوب سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، دانشگاهها و پارک علم و فناوری ، اظهار داشت: امیدوارم این کار توسعه پیدا کرده و در این حرکت اساتید، دانشجویان، دانش آموزان خوش فکر و کسانی که تجربه دارند در واحدهای تولیدی کنار هم قرار گرفته و این هدف گذاری مهم را محقق نمایند.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/61812/دومین-نمایشگاه-مجازی-فرصت‌های-ساخت-داخل-و-جهش-تولید،-افتتاح-شد
بستن   چاپ