اجلاس سمپوزیوم دانشگاه های اکو در دزفول برگزار خواهد شد
اجلاس سمپوزیوم دانشگاه های اکو در دزفول برگزار خواهد شد
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 21:37:15
صبح ملت نیوز
دانشگاه جندی شاپور دزفول، میزبان اجلاس سمپوزیوم دانشگاه های اکو در سال آینده

به گزارش  خبرنگار صبح ملت نیوز، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: سال آینده از دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به عنوان میزبان اجلاس به منظور آشنایی دانشگاه های 10 عضو اکو با میراث عظیم فرهنگی کشور عزیزمان، دعوت به همکاری شد. 



دکتر محمدرضا عصاری در گفت و گو باخبرنگار صبح ملت نیوز  اظهار کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه های 10 کشور عضو اکو قرابت های فرهنگی و اشتراکات زیادی باهم دارند، هدف از این نشست ایجاد فرصت برای نزدیک شدن کشورهای عضو اکو، هم افزایی و تجمیع ظرفیتهای این کشورها می باشد. 
وی ادامه داد: یکی از نکاتی که می تواند محور همدلی، هماهنگی و همراهی دانشگاه های عضو اکو باشد، این است که دانشگاه جندی شاپور باستان با قدمت1750 سال در اقلیم اکو می باشد که طبیعتا این یکی از نقاط مشترک قوی بین دانشگاه ها است.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در ادامه گفت: در این جلسه از بنده به نمایندگی از دانشگاه باستانی جندی شاپور و همچنین روئسای دانشگاه های 10 کشور عضو اکو در افتتاحیه سومین کنگره جندی شاپور دعوت به عمل آمده است . برای سال آینده نیز از دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به عنوان میزبان اجلاس به منظور آشنایی دانشگاه های 10 عضو اکو با میراث عظیم فرهنگی کشور عزیزمان، دعوت به همکاری شد.
دکتر عصاری در پایان افزود: همراهی و همکاری دانشگاه های 10 کشور عضو اکو به دلیل اشتراکات فرهنگی می تواند دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد که امیدواریم در آینده بتوانیم این بستر را برای فعالیت مشترک این دانشگاه ها در دانشگاه جندی شاپور فراهم کنیم.

به گزارشخبرنگار صبح ملت نیوز ، اجلاس سمپوزیوم دانشگاه های عضو اکو روز پنجشنبه 14 اسفندماه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود. در این اجلاس رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول به عنوان مهمان ویژه به نمایندگی از دانشگاه جندی شاپور سخنرانی می کند.
امیر حسین موسوی  خبرنگار 
محمد رشید پور  - سردبیر 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/60581/اجلاس-سمپوزیوم-دانشگاه-های-اکو-در-دزفول-برگزار-خواهد-شد
بستن   چاپ