وضعیت اسف بار پارک جنگلی لاله دزفول
وضعیت اسف بار پارک جنگلی لاله دزفول
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 18:39:38
صبح ملت نیوز
*وضعیت اسف بار پارک جنگلی لاله دزفول*

  *درختان خشک شده وقطع شده!و تبدیل  زمین‌های پارک به کشاورزی  ؛کاشت بین درختان بطور غیرمجاز ؛ چرای دام و گوسفند در پارک*!
*سرقت رفتن درب نمازخانه ورودی  و تانکر آب؛حصار سیم خاردار و  تجهیزات پارک*؛
 *نبود سطل زباله و سرویس بهداشتی مناسب و از همه مهمتر ابهام در قرارداد صادره اداره کل منابع طبیعی خوزستان و ابهام در برخورد با پیمانکار متخلف توسط دستگاه قضایی از جمله مشکلات گریبانگیر پارک زیبای جنگلی لاله دزفول می‌باشند*.

 در این خصوص رضا قپانچی  پور مدیر محیط زیست دزفول ضمن تایید شکایت کیفری محیط زیست دزفول علاوه بر منابع طبیعی  از پیمانکار متخلف و تحویل به دستگاه قضایی دزفول به خبرنگار صبح ملت  گفت: تمامی مدارک و مستندات لازم در خصوص خشک کردن عمدی و تبدیل پارک به زمین‌های کشاورزی و تخریب زیستگاه پرندگان و حیوانات در این مکان توسط پیمانکار استان به دادستان دزفول تحویل و منتظر برخورد قانونی هستیم. وی گفت:
 پیشنهاد می شود جریمه های  قانونی از متخلفان گرفته شده و جهت احیا و شکوفایی پارک جنگلی لاله به کار گرفته شود.

 یک فعال محیط زیست دزفول نیزضمن انتقاد شدید بی توجهی به پارک؛ با اشاره به بازدید میدانی و مشاهده چرای غیر مجاز گله گوسفندان در پارک!!
 وشکستن چوب با ارزش درختان و پر کردن صندوق عقب ماشین توسط چندنفر!
 در این مکان گفت :

شوربختانه برخلاف بازدید مسئولین رده بالای شهرستان  در پارک جنگلی لاله دزفول  طی 6 ماه گذشته  تاکنون اقدام موثری در جهت برخورد با متخلفین صورت نگرفته است.
عبدالحسین آذر باد گفت:
با توجه به عدم ساماندهی و نظارت کافی شاهد نابودی جاده اسفالت ودسترسی به باغ وحش ازاد و عدم روشنایی و پخش شدن فراوان زباله ها و ورود تخریب گر ماشین‌ها به فضای  درونی پارک  و همچنین سرقت بخش هایی از   امکانات پارک هستیم .
مدیر انجمن کنکاج افزود  :
از مسئولین  شهرستان چون نماینده و فرماندار و امام جمعه و دستگاه قضایی  می خواهیم به  وعده‌های خود مبنی بر خلع ید پیمانکار  خاطی  و رسیدگی به پارک  اقدام کرده تا با گرم شدن هوا چنانچه دست سود جویان از پارک لاله قطع نشود در تابستان سال اینده با گرم شدن هوا و عدم ابیاری و آتش سوزی هیچ اثری از پارک باقی نخواهد ماند. 
گفتنی است پارک جنگلی لاله با وسعت 100 هکتار  در شمال شهرستان دزفول قرار دارد.


خبرنگار :علی عراقی 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/59829/وضعیت-اسف-بار-پارک-جنگلی-لاله-دزفول
بستن   چاپ