روحانی در جلسه هیات دولت: مخدوش کردن توافق دولت و آژانس انرژی اتمی،‌ بازی در زمین دشمن است
روحانی در جلسه هیات دولت: مخدوش کردن توافق دولت و آژانس انرژی اتمی،‌ بازی در زمین دشمن است
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 10:13:16
ایسنا

رییس جمهور با بیان این‌که دولت در اجرای قانون اخیر هسته‌ای مجلس شورای اسلامی کار بسیار بزرگی انجام داد، اظهار کرد: ما هم صد در صد قانون را اجرا کردیم و هم هنرمندانه و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کردیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران نمی‌خواهد همکاری نکند. اگر کسی بخواهد این توافق بین دولت ایران و آژانس را مخدوش کند در زمین دشمن بازی کرده و اینجا معلوم است اهداف دیگران اجرا و عمل می‌شود.

به گزارش صبح ملت نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که ما نظرات خود را درباره آن داشتیم. اما به هرحال وقتی تصویب شد طبق قانون اساسی باید اجرا می‌کردیم و آیین‌نامه‌های آن نوشته شد. این قانون قانونی است که می‌خواهد ساختمانی را محکم کند اما اگر درست و حساب شده اجرا نشود، تمام ساختمان را تخریب می‌کند. پس خیلی مراقبت می‌خواست که به قانون عمل کنیم، اما روابط خود را با آژانس حفظ کنیم و به دنیا بگوییم که ما در زمینه‌ انرژی هسته‌ای صلح آمیز حرکت می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: اگر به آژانس بگوییم بیرون برود قضاوت دنیا این می‌شود که کار ما غیرصلح آمیز است. دولت جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه کار بسیار بزرگی در این زمینه انجام داد؛ چرا که این دولت تدبیر و امید است و همه جا باید ثابت کند که تدبیر دارد. دولت هم قانون مجلس شورای اسلامی را اجرا کرد و ذره‌ای از آن کوتاه نیامد و نه 99.9 درصد بلکه صد درصد آن را اجرا کرد اما هنرمندانه و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کرد که آژانس هم گفت ایران نمی‌خواهد همکاری نکند، آنها هم گفتند که قانون است ولی ایران قصد همکاری نکردن ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه همین هفته از روزهای بسیار خوب برای دولت تدبیر و امید و از روزهای ماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و دولت بود. ما قانون را احسن وجه اجرا کرده‌ایم. هم قانون اجرا شد هم آرامش در دنیا برقرار شد. مگر ما می‌خواهیم دنیا را علیه خود بشورانیم؟ اگر کسی بخواهد این توافق بین دولت ایران و آژانس را مخدوش کند در زمین دشمن بازی کرده و معلوم است اهداف دیگران اجرا و عمل می‌شود.

بر اساس این گزارش، روحانی اظهار کرد: اصل 113 قانون اساسی که رئیس جمهور را مسئول اجرای قانون اساسی می داند، روی دوش من سنگینی می کند.

وی افزود: اصل 57 قانون اساسی تصریح می کند که هیچ قوه ای حق ندارد در امر سایر قوا دخالت کند. ما مداخله نداریم چون قوای سه گانه استقلال دارند.

رییس جمهور در ادامه بیان کرد: توهین به شخص حسن روحانی اهمیتی ندارد، اما توهین به رئیس جمهور درست نیست.

وی ادامه داد: اداره کشور پیچیدگی های فراوانی دارد که اجرای آن کار ساده ای نیست و نمی توان با احساسات و هیجانات و فریاد و شعار کشور را اداره و با دشمن مقابله و برنامه ریزی کرد.

روحانی گفت: دولت جدید آمریکا عملیات تروریستی اقتصادی را فورا متوقف کند. ما در برجام حرف می زنیم و بر برجام حاضر نیستیم حرف بزنیم. از این خبرها نیست که بخواهید دو ماده به برجام اضافه کنید.

این خبر تکمیل می‌شود...


http://dezfoolnews.ir/fa/News/59808/روحانی-در-جلسه-هیات-دولت-مخدوش-کردن-توافق-دولت-و-آژانس-انرژی-اتمی،‌-بازی-در-زمین-دشمن-است
بستن   چاپ