دوره مهارت آموزی تخصصی هنر آجرکاری
ورکشاپ تخصصی تاریخ معماری و هنر آجرکاری در دزفول با اعطای گواهینامه معتبر
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 12:22:20
صبح ملت

دوره مهارت آموزی تخصصی هنر آجرکاری



به گزارش  خبرنگار صبح ملت  نیوز ،  مهدی حامدی نیا دبیر اجرایی کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس مشورتی دزفول در گفتگو با خبرنگار صبح ملت  نیوز  گفت : ورکشاپ تخصصی یک‌ روزه ی تاریخ معماری و هنر آجرکاری برای نخستین بار است که در دزفول و استان خوزستان برپا می شود ، که توسط کمیسیسون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس مشورتی دزفول بزرگ و زیرنظر دکتر چراغ‌چشم، قائم مقام دانشکده علامه عسکری ( اصول دین ) دزفول خواهد بود.

مهندس حامدی نیا در ادامه گفت : پیش بینی شده است که  در ابتدا دکتر عبدالامیرمقدم‌نیا  معاونت پژوهشی دانشکده ،   پیش درآمدی در خصوص اهداف  کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با حفظِ بازآفرینی معماری سنتی دزفول و حوزه‌های نفوذ جغرافیای آن شرح داده و به اهمیت این هنر به‌عنوان شاخه‌ای از معماری ایرانی اسلامی می پردازند.

و آن گاه  بخش اوّل آموزشی برنامه توسط دکتر نادر پورموسوی استاد دانشگاه، پژوهشگر و‌نویسنده و نظریه پرداز تاریخی ، درباره تاریخ هنرِ آجرکاری در منطقه خوزستان و دزفول انجام  می گردد .
دبیراجرایی کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس مشورتی   تحلیل بررسی نقوش آجری زاویه‌داررا از مراحل بعدی واساسی این ورکشاب دانستند که  توسط دکتر سیّد نظام‌الدین امامی‌فر استادیار دانشکده هنر دانشگاه شاهد  تهران به علاقمندان و شرکت کنندگان در این ورکشاپ ارائه می گردد.
حامدی نیا در مورد این سوال خبرنگار صبح ملت که برای آموزش بخش عملی این جلسه ی مهارت آموزی چه پیش بینی هایی لحاظ شده ،اشاره کردند : برای بخش سوم این  ورکشاپ که  به‌صورت عملی خواهد بود، پیش بینی های لازم را که منجر به مهارت آموزی شرکت کنندگان خواهد شد در نظر گرفته شده است . 
حامدی نیا همچنین اشاره نمودند که در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه ی معتبر اعطا خواهد گردید.
ایشان آن گاه ضمن اشاره به زمان و‌مکان برگزاری این ورکشاپ  از علاقه‌مندان برای حضور در این ورکشاپ دعوت بعمل آورده و درخواست نمودند که جهت شرکت در این دوره یکروزه و کسب مهارت تخصصی  وسایل مورد نیاز از قبیل کاغذ شطرنجی، تخته شاسی، مداد طراحی و ..را همراه خود داشته باشند .
لازم به یادآوری است که زمان  برگزاری این ورکشاپ یک روزه در تاریخ   13  اسفند1399 است که در محل سالن اجتماعات دانشکده علامه عسکری ( اصول دین ) دزفول برگزار خواهد شد ./صبح ملت


ورکشاپ‌: کارگاه های آموزشی
خبرنگار  : مریم مفتوح - صبح ملت

http://dezfoolnews.ir/fa/News/59740/ورکشاپ-تخصصی-تاریخ-معماری-و-هنر-آجرکاری-در-دزفول-با-اعطای-گواهینامه-معتبر
بستن   چاپ