نقش زمان در تاثیر محبت ورزیدن
نکته ی طلایی در محبت ورزیدن
جمعه 1 اسفند 1399 - 16:57:27
پایگاه خبری صبح ملت
یادداشت/
امیر کرامت نیا
کنار دوستم که  در جاده رانندگی می کرد  نشسته بودم. پشت کامیونی که جلویمان بود،  نوشته شده بود "از محبت خارها گل می شود" 
دوستم به نوشته درشت پشت کامیون اشاره  کرد و گفت : چقدر ساده اند کسانی که این حرفها را باور می کنند ،من که هیچ اعتقادی به این شعر ندارم !
گفتم : ولی من این جمله را باور دارم.
-گفت : من هم تجربه تلخی از باورم نسبت به این شعر دارم ،هر چه محبت کردم ،نتیجه نگرفتم تا خسته شدم .محبت دربعضی آدم ها اثر نمی کند!
- گفتم : شاید دوره اش را تمام نکرده اید! شاید برای رسیدن به نتیجه کمی عجله کرده اید.؟
دوستم همانطور که پشت فرمان بود و دنده عوض می کرد نگاهی معنادار به من انداخت .
گفتم : ببین دوست عزیز ،  مثلا همین رانندگی ،جنابعالی برای رسیدن به سرعت مطلوب باید مراحلی از دنده یک به بالا را طی کنی .باید برای طی کردن این مراحل کمی صبر و حوصله کنی. 
از نگاه دوستم فهمیدم که هنوز کاملا متوجه منظورم نشده است بنا بر این ادامه دادم و‌ گفتم :رفیق عزیز ،وقتی ما به کسی محبت می کنیم معمولا بی صبرانه منتظر نتیجه هستیم در صورتی که عکس العمل آدم ها در مورد هر چیزی متفاوت است .
به کسی می گویید ببخشید ،فورا جواب می شنوید ، خواهش می کنم . درست مثل دستگاه آبمیوه گیری که از یک طرف میوه را وارد می کنید و از طرف دیگر آب میوه تحویل می گیرید.  به این می گویند عمل و بلافاصله عکس العمل.
  اما جایی از شخص دیگری عذر خواهی می کنید ، طرف مقابل به سادگی عذر شما را نمی پذیرد و مثلا می گوید : عذرخواهی شما چه دردی از من دوا می کند و یا ببخشیدِ شما چه به درد من می خورد  ؟!
اینجا لازم است کمی صبر و حوصله به خرج دهیم و محبتمان را بیشتر کنیم . مثل غذایی که تا پخته شدن و اماده شدن آن باید صبر کنیم .
دکتر ها هم برای رفع خطر کامل از بیمار و رسیدن به نتیجه ی مطلوب  سفارش می کنند دوره درمان را تمام کنیم . 
برای دیدن نتیجه رفتار محبت آمیزمان در بعضی از آدم ها ممکن است لازم باشد از این هم بیشتر صبر کنیم .مثل بوته گلی که در گلدان کاشته می شود  و زمانی لازم است تا رشد کند و  شاهد شکوفه ها و گل های آن باشیم.  
در ضمن باید توجه داشته باشیم که دنیای مهر و محبت با دنیای معامله و داد وستد فرق می کند.یعنی نباید این گونه فکر کنیم که چیزی می دهیم و باید در عوض چیزی پس بگیریم .فقط محبت خالصانه و صادقانه است که در دل اثر می کند. محبتی که انتظاری در پشت آن باشد ممکن است نتیجه عکس بدهد.
محبت همیشه نتیجه می دهد .اما زمان اثر مشاهده نتیجه در آدم ها فرق می کند. (بستگی به گذشته و تجربه های ناموفق شخص دارد)  وقتی درختی می کاریم با وجود مواظبت و مراقبت 
ممکن است سال اول به بار ننشیند. زمانی را که تا رسیدن به محصول صبر می کنیم ، زمانی است که درخت درون زمین با رشد ریشه هایش مقدمات رسیدن به محصول را آماده می کند. 
این تحولات به چشم نمی آیند اما باید به وجود این دگر گونیها آگاه بود و به انها اعتماد داشت.  همانطور که درختها در زمان‌های متفاوتی  به بار می نشینند و ثمر می دهند، آدم ها هم همین گونه اند و هر کدام از ما آدم ها در زمان و مدت های مختلفی به محبت پاسخ می دهند./ صبح ملت 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/59438/نکته-ی-طلایی-در-محبت-ورزیدن
بستن   چاپ