آرنولد: "غیرممکن" برای ولاسوف فقط یک کلمه بود
آرنولد: "غیرممکن" برای ولاسوف فقط یک کلمه بود
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 09:48:42
ایسنا

بدنساز معروف و چهره هالیوودی به درگذشت الگو و رفیق خود واکنش نشان داد و او را ورزشکاری بی بدیل توصیف کرد.

به گزارش صبح ملت نیوز و به نقل از راشاتودی، یوری ولاسوف وزنه بردار فوق سنگین روسیه در سن 85 سالگی درگذشت. ولاسوف طلای المپیک 1960 و نقره 1964المپیک را کسب کرد و چهار طلا و یک نقره جهان را نیز به دست آورد. 

آرنولد شوارتزنگر نماد پرورش اندام و سوپراستار هالیوود از قهرمان پیشگام وزنه برداری شوروی و روسیه یوری ولاسوف که روز شنبه در سن 85 سالگی درگذشت به عنوان ورزشکاری بی بدیل یاد کرد

شوارتزنگر - که ولاسوف را بعنوان یک الگو برای خود معرفی کرد، عنوان کرد شور و شوق این رشته و پرورش اندام را به خاطر او در خود پرورش داد.

ولاسوف در طول فعالیت ورزشی خود، 31 رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده و اولین وزنه بردار است که بیش از 200 کیلوگرم را بلند کرد.

وی تحت پرچم اتحاد جماهیر شوروی در بازی های تابستانی 1960 در رم طلا گرفت و چهار سال بعد در بازی های المپیک توکیو نقره گرفت.

آرنولد گفت:  یوری ولاسوف به همه ما آموخت که "غیرممکن" فقط یک کلمه است، او اولین نفری بود که 200 کیلوگرم را بلند و من را شوکه کرد.  هنگامی که من در سال 1961 به عنوان یک وزنه بردار جوان با او آشنا شدم از او الهام گرفتم. 

ولاسوف عاشق شعر بود پس از کناره گیری از ورزش، فعالیت ادبی خود را آغاز کرد و ده‌ها رمان نوشت که به زبان های مختلف ترجمه شد.

وی از سال 1985 تا 1987 رئیس فدراسیون وزنه برداری اتحاد جماهیر شوروی بود، قبل از اینکه به یک سیاستمدار موفق تبدیل شود و در انتخابات دومای دولتی در سال 1993 پیروز شود.

شوارتزنگر گفت: خیلی خوش شانس بودم که او را خیلی خوب شناختم. او یک اندیشمند عالی بود. او در مورد شعر و سیاست مانند یک استاد صحبت می کرد و بیشتر از وزنه  زدن کتاب می خواند. او به من گفت که قدرت بدن در مقایسه با قدرت ذهن چیزی نیست.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/59176/آرنولد-غیرممکن-برای-ولاسوف-فقط-یک-کلمه-بود
بستن   چاپ