آماده‌باش دستگاه‌ها در پی صدور هشدار نارنجی در خوزستان
سه شنبه 28 بهمن 1399 - 23:33:24
باشگاه خبرنگاران

در پی صدور هشدار نارنجی در خوزستان از سوی هواشناسی، مدیریت بحران استان حالت آماده باش را در چند شهرستان اعلام کرد.

بنا بر اعلام هواشناسی خوزستان از فردا چهارشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود که برخاستن گرد و خاک در برخی نواحی دور از انتظار نیست.
بر همین اساس امروز سه شنبه، مدیریت بحران خوزستان با برگزاری یک نشست، از همه دستگاه‌های استان خواست تا هشدار‌های لازم را صادر و اقدامات پیشگیرانه را عملیاتی نمایند.
امید بن عباس، مدیرکل مدیریت خوزستان در حاشیه نشست مدیریت بحران استان از فرمانداران خواست تا از حضور عشایر، کوهنوردان و گردشگران در مناطق کوهستانی از فردا تا پایان روز جمعه خودداری کنند.
او با بیان اینکه شهرداری‌های اهواز، بندر ماهشهر، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان باید در حالت آماده باش قرار بگیرند، افزود: موتور خانه‌ها بررسی شوند تا پس از وقوع بارش‌ها با مشکلات جدی مواجه نشوند، همچنین لازم است تا مراکز بهداشتی بیمارستان‌ها برای مراجعه احتمالی بیماران با عارضه تنگی نفس آماده باشند.
بن عباس همچنین از شرکت ارتباطات خواست که به اپراتور‌ها جهت حفظ ارتباط در استان تاکید داشته باشند و پلیس راه نیز با توجه به کاهش شعاع دید بر اثر ریزگرد ها، هشدار‌های لازم را به رانندگان ارائه دهد.
شهرداری: در بارش‌های آینده هیچ مشکلی وجود ندارد
مرادحسینی، معاون شهردار اهواز با تاکید بر اینکه در بارش‌های آینده «هیچ» مشکلی وجود ندارد گفت: تمام تجهیزات ما در حال آماده باش است، اما نقاط ریزشی فاضلاب اجازه دفع آب‌های سطحی را نمی‌دهند و به همین علت تا آغاز اجرای گسترده یک طرح به این منظور، آب‌های سطحی از طریق شبکه فاضلاب دفع خواهند شد؛ لذا هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تامین لوله‌های دفع فاضلاب از نکات مهم است.
حاضریم هر سندی را برای اثبات این آمادگی ارائه دهیم
فاضل عبیات، معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز با یادآوری بارندگی‌های فروردین 99، گفت: باید از رخ دادن هر پدیده طبیعی یا آسیب درس گرفت و اقداماتی که در زمینه مقابله با آب‌های سطحی و طغیان رودخانه‌ها پس از سیلاب‌های سال 98 صورت گرفت، کارساز و موثر بودند که در فروردین ماه امسال شاهد اتفاقات گذشته نبودیم.
او دلیل تکرار نشدن اتفاقات سال 98 در استان خوزستان را آمادگی مدیریت بحران و همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد، سپس افزود: حاضریم هر سندی را برای إثبات این آمادگی ارائه بدهیم، زیرا علت «این آمادگی» کم بودن میزان بارش‌ها نبود بلکه مدیریت مؤثر بود.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/59150/آماده‌باش-دستگاه‌ها-در-پی-صدور-هشدار-نارنجی-در-خوزستان
بستن   چاپ