بازدیدن از جاذبه های گردشگری دزفول
بازدید روسای موسسه فرهنگی اکو‌در پاکستان و ایران از جاذبه گردشگری قمش دزفول
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 00:04:34
صبح ملت نیوز
به گزارش پایگاه خبری صبح ملت دکتر طیبی رئیس بنیاد علمی 
موسسه اکو در پاکستان و مشاور این بنیاد و همچنین دکتر سرور بختی  رئیس موسسه فرهنگی اکو در کشورمان  که جهت امضاء تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول  به عنوان کهن ترین دانشگاه جهان در شهر دزفول حضور داشتند،
 طی دو بازدید جداگانه  در روز های 22 و 24 بهمن ماه سال جاری از اثر تاریخی و اعجاب آور قمش مومنون سر بطاق چقا بفون دزفول دیدن کردند .

در این بازدیدها که دکتر مستکین مدیر گروه فرهنگ‌کمیسیون ملی یونسکو ، آقای چناری رییس اداره  میراث فرهنگی و گردشگری دزفول نیز حضور داشتند ..
دکتر سروربختی ضمن گفتگو باسعید قلیان متولی قمش مومنون‌ خطاب به ایشان گفتند : بنده حاضر هستم در برابر شما تعظیم کنم و دستتان را ببوسم که چنین کار بزرگی را انجام داده‌اید و چنین گنجینه ی با ارزشی را از درون خاک بیرون کشیده اید.
دکتر مستکین نیز به هنگام حضور در درون سربطاق و مشاهده ی جلوه هایی شگفت انگیز آن ، بازدید از این‌مکان را بسیار لذت بخش و‌مایه ی افتخار دانستند.
 ایشان با مشاهده آجرهای واقع در اعماق قمش عرض کردند که این  آجرها با آجرهای بکار رفته در جندی شاپور یکی هستند .
مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو همچنین اشاره کردند که حتی جای کنده کاری ها و تیشه کاری ها پس از قرون‌متمادی هنوز بر روی این اجرها به خوبی قابل مشاهده است‌.
  در این بازدیدها دکتر محمودی  مشاور موسسه اکو، ذاکر مشوق و معزی از دانشگاه صنعتی جندی شاپور  ، مهندس علیرضاقادر پناه رئیس انجمن دوستی دزفول با سایر ملل ‌و‌تنی چند از معاونین حضور داشتند .

http://dezfoolnews.ir/fa/News/58938/بازدید-روسای-موسسه-فرهنگی-اکو‌در-پاکستان-و-ایران-از-جاذبه-گردشگری-قمش-دزفول
بستن   چاپ