تئاتر بین یه عالمه ماهی - یادادشت محمد رشید پور ،جشنواره تئاتر بین المللی فجر 39
تئاتر بین یه عالمه ماهی - یادادشت محمد رشید پور ،جشنواره تئاتر بین المللی فجر 39
پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 21:47:10
صبح ملت نیوز

یادادشت  محمد رشیدپورنمایش بین یه عالمه ماهی  - جشنواره تئاتر بین المللی 39 فجر


روایت " بین یه عالمه ماهی " نشان می دهد رفاقت در بچه ها تا پس از سنین بزرگسالی ادامه پیدا خواهد کرد. روابط عاطفی کودکان پس از بزرگسالی حتی نمود بیشتری پیدا خواهد کرد. رفاقت چند رفیق که با هم پسر عمو بودند و در یک خانه رندگی می کردند و تاثیر بازی های کودکی در بزرگسالیشان هویدا بود، به نظر من بعنوان یک مخاطب اجرای تئاتر، ارتباط چهره ای با مخاطب، توقفها و فلش بکهایی که انجام می دادند، دقیقا بصورت حرفه ای کار شده بود و به تماشاگر این حس را القاع می کرد که برای سکانس بعدی لحظه شماری کند، تا رویکرد بازیگران را در صحنه های دیگر به تماشا بگیرد، به نظر من یک سکوت و یک تنهایی در این نمایشنامه روایت شده بود، که آن را به خوبی نشان می داد.
نمایشنامه " بین یه عالمه ماهی "روایت کودکانی هست از خوزستان که با شروع جنگ به ناگذیر مجبور به مهاجرت می شوند و تاثیر این مهاجرت بر افکار کودکان آسیب ناخواسته ای را بوجود می آورد، افسردگی این کودکان در نمایش به درستی پیداست، بعنوان یک تماشاگر با دیدن این نمایش به خوبی با آن ارتباط برقرار کردم، همچنین استفاده از موسیقی درست برای سکانس های مختلف باعث ارتباطی قوی بین بازی بازیگران با موسیقی متن شده بود، در واقع موسیقی کامل کننده ارتباط تماشاگر با صحنه بود.
نمایشنامه " بین یه عالمه ماهی " روایتی کمتر مطرح شده از زندگی کودکان در جنگ است که این خلا را به درستی پر می کند.
"بین این همه ماهی" نشان می دهد چگونه میلیون ها نفر تحت تاثیر جنگ، چه آسیبهایی دیده اند، از آسیبهای جسمی گرفته تا روحی، اما آسیب روحی برای کودکان بسیار خطرناک تر است.
نویسنده صبح ملت - محمدرشیدپور 
سردبیر صبح ملت - علیرضا  رشنو 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/57764/تئاتر-بین-یه-عالمه-ماهی-یادادشت-محمد-رشید-پور-،جشنواره-تئاتر-بین-المللی-فجر-39
بستن   چاپ