مطالبه اجاره برای پارک‌های ساحلی کارون در اهواز
پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 01:58:52
ایرنا
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: سازمان آب و برق خوزستان برای پارک‌های ساحلی شهر اهواز، به دلیل قرار گرفتن در حریم و بستر رودخانه کارون، از شهرداری مطالبه اجاره بها کرده است.

وحید معینی‌زاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در بازدید از پروژه‌های شهرداری اهواز اظهار داشت: مسئولان سازمان آب و برق در جلسه‌ای مطرح کردند که شهرداری حتی اگر سند داشته باشد، باید بابت پارک‌های ساحلی به دلیل اینکه در حریم و بستر رودخانه هستند، اجاره بپردازد.
وی افزود: مشخص نیست این ادعا بر اساس کدام قانون مطرح شده و گفته‌اند طبق ضوابط و بخشنامه‌های داخلی است که البته تاکنون آنها را رویت نکردیم.
معینی‌زاده با بیان اینکه قرار است جلسه‌ای برای رفع مشکل برگزار شود، اضافه کرد: ما به این مساله ورود نکردیم زیرا به پرداخت اجاره برای زمین‌هایی که شهرداری مالک آن است، اعتقادی نداریم.
وی همچنین مساحت کارگاه قرارگاه خاتم برای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه و میدان جمهوری را 3.5 هکتار عنوان کرد که در بستر سیلابی رودخانه کارون قرار دارد.
معینی‌زاده اظهار داشت: سازمان آب و برق برای این محل نیز که کاربری فضای سبز دارد و همه آن در تملک شهرداری است و سند آن را در اختیار داریم، درخواست اجاره کرده است.
وی افزود: پرداخت اجاره بابت زمینی که ملک شهرداری است را نمی‌پذیریم و البته قانون نیز چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.
معینی‌زاده درباره تخریب‌ها و ساخت و سازهای صورت گرفته در محل این کارگاه، توضیح داد: این کارگاه موقتی است و تعهد داده‌ام بعد از 24 ماه آن را جمع آوری کنم و بعد از آن نیز به پارک تبدیل می‌شود، سازمان آب و برق مشکلی با این کارگاه ندارد و بحث آسیب‌زا بودن آن مطرح نیست، اما گفته است با توجه به قرارگیری این کارگاه در حریم و بستر رودخانه کارون، شهرداری باید اجاره بپردازد.
به گفته وی، پرداخت اجاره برای پارک‌های ساحلی تاکنون سابقه نداشته و بر اساس استعلامی که کردیم در نقاط دیگر کشور نیز این اتفاق رخ نداده است.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/57682/مطالبه-اجاره-برای-پارک‌های-ساحلی-کارون-در-اهواز
بستن   چاپ