خودکشی کودکان درایران
خودکشی غمبار یک کودک دیگر از فرزندان این آب و خاک
دوشنبه 13 بهمن 1399 - 17:23:18
پایگاه خبری صبح ملت

   به گزارش صبح ملت و به نقل از عصر جنوب، محمد کودک کار 14 ساله، بامداد گذشته در خانه‌ پدری‌اش‌ خود را به دار آویخت.

یکی از دوستان محمد به عصرجنوب گفته است فقر و تنگ‌دستی علت تصمیم محمد برای پایان دادن به زندگی‌اش بوده.
او به دلیل مشکلات مالی و نان آور خانواده بودن، سال گذشته ناچار به ترک تحصیل شد.

محمد به شغل دستفروشی‌ مشغول بوده و این اواخر با سه‌چرخه‌ای‌ که از سوی بستگانش در اختیار او گذاشته شده بود، به شغل‌ فروش‌ آب‌ تصفیه شده روی آورده بود که با شیوع بیماری کرونا دیگر کسی حاضر به خرید آب از این کودک دست‌فروش‌ نبوده‌است.

او در سالهای گذشته در کنار‌ شغل دستفروشی‌، برای تامین هزینه های تحصیل به توپ‌جمع‌‌ کنی در زمین فوتبال ماهشهر مشغول بوده است.

برخی از ورزشکاران به عصرجنوب گفته اند در سالهایی که محمد درس می‌خواند، چندین بار از آنها درخواست 5 هزارتومان پول می‌کرده تا بتواند برای ادامه تحصیل خود دفتر و قلم تهیه‌ کند‌.

محمد که در منطقه‌ای‌ فقیرنشین در بافت قدیمی ماهشهر مرکزی همراه پدر و مادر پیر خود زندگی می‌کرد، بامداد گذشته خود را به دار آویخت.

حضرات مسئول !!!! 
خوب گوش کنید و پنبه غفلت 40 ساله را از گوشتان بدر آورید و نقاب فریب را برای لحظه ای هم که شده حتی در خلوتتان کنار بگذارید! 

خودکشی کودکان دیگر مسئله غارت منابع و محیط زیست و نفت و معادن و جنگلها و دریاها و دکل نفتی و میلیاردها دلار منابع ارزی گم شده و غارت شده به کانادا و آمریکا و اروپا و استرالیا و نیوزیلند نیست!

فقط لحظه ای باخود بیاندیشید چه چیز در ذهن یک کودک که تمام وجود کوچک و معصومش سرشار از شوق زندگی و درخشش شادی ست باید بگذرد که دست به چنین اقدام هولناکی بزند؟؟؟!!! 
خودکشی کودکان از آسمان تا زمین با خودکشی بزرگسالان متفاوت است!!!
خودکشی کودکان زنگ خطر نیست، اوج وحشت یک فاجعه عمیق اجتماعی ست اگر وجدان داشته باشیم و درک کنیم!!! 

به شما مسئولان قول میدهیم، ما مردم از همه چیز اگر بگذریم، از پرپر شدن رویاهای کودکانمان هرگز نخواهیم گذشت، آنهم در حالی که فرزندان شما در ممالک غربی با ثروتی که معلوم نیست از کجای این مرز و بوم ربوده شده است در حال خوش گذرانی و معاش بی ثمرشان هستند! 

فرهاد علیمیرزایی 
سردبیر بخش بین‌الملل 
پایگاه خبری صبح ملت 


http://dezfoolnews.ir/fa/News/57389/خودکشی-غمبار-یک-کودک-دیگر-از-فرزندان-این-آب-و-خاک
بستن   چاپ