نبض زندگی در غیزانیه اهواز قطع و وصل می‌شود
پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 19:14:26
باشگاه خبرنگاران

علی رغم انجام عملیات‌های مربوط به احداث شبکه آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز، اما اهالی ساکن در برخی از روستا‌های این بخش از قطع طولانی مدت آب گلایه دارند.

تابستان امسال، خبر بستن جاده به دست اهالی بخش غیزانیه از توابع کلانشهر اهواز جنجال به پا کرد و اهالی ساکن در روستا‌های این بخش تصمیم گرفتند خواسته‌های خود که تامین آب شرب سالم و پایدار بود را از طریق اعتراض طلب کنند.
پس از اتفاقاتی که رخ داد، با پیگیری‌های بخشدار غیزانیه و همکاری سایر مسئولان استان خوزستان، عملیات تکمیل شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب به این بخش آغاز و پروژه با سرعت مطلوبی در 3 فاز اجرایی شد.
در مدت قطع آب، گروه‌های جهادی، بسیج، سپاه پاسداران، گروه‌های مردمی و... یکبار دیگر به صحنه آمدند و نسبت به توزیع آب معدنی برای مصرف خانوار اقدام کردند، همچنین تانکر‌های آبرسانی نیز روزانه آب مورد نیاز اهالی و دام‌های موجود در این بخش را تامین می‌کردند تا روز‌های سخت بی آبی به پایان برسد.
سرانجام در خرداد ماه امسال فاز نخست پروژه آبرسانی به بهره برداری رسید و اندکی از مشکلات اهالی منطقه کاسته شد و در نهایت مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوزستان در 22 آبان ماه امسال اعلام کرد که فاز سوم این پروژه در حال تکمیل است و اهالی بخش غیزانیه امیدوار بودند هرچه زودتر بدون دغدغه بتوانند از آب لوله کشی استفاده کنند، اما شواهد و مستندات گویای شرایط بدتری بعد از گذشت چندین ماه است.
صادق سنجری یکی از ساکنان روستای شاخ کوپال بخش غیزانیه اهواز گفت: 2 دستگاه کنتور آب در منزل ما وجود دارد، ولی آب در لوله کشی‌ها نیست و بیش از 10 روز است که آب در بسیاری از خانه‌ها قطع است، این در حالی است که 2 دستگاه پمپ در منطقه وجود دارد، اما به صورت مقطعی روشن هستند.
او به وجود پوسیدگی و شکستگی در خط انتقال آب از چاه کم توله رامهرمز تا غیزانیه اشاره کرد و افزود: کیفیت آب به دلیل وجود آهک پایین است و طعم نامطلوبی دارد، ضمن اینکه آب رودخانه فصلی گوپال که از چشمه‌ها سیراب می‌شود، به دلیل شور بودن برای آبیاری زمین‌های کشاورزی محصولاتی شامل جو و گندم مناسب نیست.
به گفته سنجری مقرر شده آبرسانی به غیزانیه و روستا‌های تابعه آن از طریق تاسیسات نزهه واقع در غیزانیه کوچک تامین تا مشکلات آب شرب و پایداری آن رفع شود.
جامعی دهیار روستای شاخ کوپال در این خصوص گفت: وضعیت آب در لوله کشی‌های منازل در مقایسه با ماه‌های گذشته و قبل از آغاز پروژه‌های آبرسانی بهتر است، اما همچنان با مشکل قطع آب و ناپایداری آن مواجه هستیم، این در حالی است که 89 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند و از طریق کشاورزی و دامداری امرارمعاش می‌کنند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/57012/نبض-زندگی-در-غیزانیه-اهواز-قطع-و-وصل-می‌شود
بستن   چاپ