مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای انجام کارهای بزرگ در زیست‌فناوری به بلوغ رسیده‌ایم
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای انجام کارهای بزرگ در زیست‌فناوری به بلوغ رسیده‌ایم
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 10:41:14
دولت

نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش پایگاه  خبری صبح ملت نیوز به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران این رویداد را برگزار کرد تا راهی برای معرفی توانمندی و ظرفیت‌های فعالان صنعت زیست فناوری کشور و ارائه آخرین دستاوردهای نوین در عرصه‌های مختلف بیوتکنولوژی باشد.

این رویداد تخصصی با پیش‌بینی تمامی تمهیدات لازم و پروتکل‌های بهداشتی مطابق با الگوهای جهانی صنعت نمایشگاهی، در فضایی ایمن و سالم و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها به مدت سه روز تا 9 بهمن ماه 99 برگزار می شود.

 

واکسن پدافند غیر عامل و امنیت ملی است

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توجه به زیست فناوری در حوزه اقتصاد کلان موضوعی مهم است. در این حوزه باید با زبان اقتصاد آشنا باشیم و مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند.

قانعی ادامه داد: برای انجام کارهای بزرگ در حوزه زیست فناوری باید به بلوغ برسیم. در موضوعات مهمی مثل غذا و امنیت غذایی که وابسته به دانش زیستی است، وارد کننده هستیم. البته اقداماتی برای رفع آن انجام شده است و ما در این حوزه فراخوان هایی برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و خلاق منتشر کردیم.

 دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه واکسن پدافند غیر عامل و امنیت ملی است، افزود: در حال حاضر در حوزه زیست فناوری دریا هم فعالیت‌های اثرگذاری در حال انجام است. همچنین در 3 سال اخیر که فعالیت‌های حوزه واکسن به بخش دانش بنیان و خصوصی واگذار شد، اقدامات مناسبی انجام شد که راه گشا بود.

قانعی با اشاره به راه اندازی شتابدهنده‌های زیست فناوری در معاونت علمی و فناوری گفت: البته یک صندوق حمایتی به مبلغ 90 میلیارد تومان نیز راه اندازی شد. برای توسعه فعالیت‌های شتابدهنده و صندوق نیاز به مدیریتی مناسب داریم.

به گفته وی، ایران این قدرت تبدیل زیست فناوری به دیپلماسی را دارد. کاهش واردات باید دغدغه مسئولان باشد که توجه به نوآوری و فناوری یک راه حل آن است.

 همچنین نمایشگاه این رویداد با حدود 30 غرفه دستاوردهای حوزه زیست فناوری، تولید دارو، تجهیزات پزشکی و تولید واکسن را در هتل المپیک تهران به نمایش در آورده است.

با توجه به معرفی توانمندی ها و ظرفیت های صنعت بیوتکنولوژی کشور در نمایشگاه جانبی این رویداد، گروه دارویی برکت و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی (تولیدکنندگان واکسن کرونا در کشور) در این رویداد حضور دارد.

همچنین در این رویداد از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اقدامات اثر گذار در حوزه زیست فناوری برای رشد و توسعه آن تقدیر شد.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/56897/مصطفی-قانعی-دبیر-ستاد-توسعه-زیست-فناوری-معاونت-علمی-و-فناوری-ریاست-جمهوری-برای-انجام-کارهای-بزرگ-در
بستن   چاپ