خاطره بازی در جنگل پرتقال
خاطره بازی در جنگل پرتقال
شنبه 25 آذر 1402 - 16:27:39
صبح ملت نیوز
خاطره بازی در جنگل پرتقال
هانیه بابانژاد

فیلم های رمانتیک از ژانر های کمتر پرداخته شده در ایران اند که البته هر بار پای شان به اکران و سینما رسیده، طرفداران جدی خودشان را داشته اند. قرعه ای که این بار به نام آرمان خوانساریان و اولین فیلم سینمایی اش یعنی جنگل پرتقال خورده است. فیلمی عاشقانه محصول بنیاد سینمایی فارابی و تهیه کنندگی رسول صدر عاملی، که بخش اعظمش در شهر تنکابن مازندران می گذرد. 
خوانساریان که پیش از این سابقه ی ساخت چندین فیلم کوتاه و نویسندگی مشترک فیلم سینمایی ابر بارانش گرفته را در کارنامه داشته، بازنمایی خاطرات خوش دوران دانشجویی اش را برای فیلم اولش انتخاب کرده است. خاطراتی که از عمد بر اساس المان های مشترکی انتخاب شده اند که مخاطبان زیادی می توانند داشته باشند.

تنکابن یا شهسوار
انتخاب شهرهای خاص با مناظر متفاوت و چشم نواز گزینه ی مناسبی برای فیلم هایی اند که احساسات در آن نقش پر رنگی دارند. انتخابی که با تلاقی تصاویر دریا، جنگل و حتی کوهستان در این فیلم چشم مخاطب را خسته نمی کنند. خوانساریان با اطلاع دقیق از پتانسیل های بصری شهر، متناسب مسیر قصه اش تصاویری را نمایش می دهد که مکمل روایتش اند. هر چند این مسحور شهر شدن، گاهی مسیر روایت را از دست کارگردان خارج می کند و این حس را می دهد که از بین این همه سوژه ی متفاوت و زیبا نتوانسته دست به انتخاب بزند. انگار که او هم در دام خاطره بازی ای افتاده که خودش طراحیش کرده است.

ادامه مطلب در فایل pdf می توانید دنبال کنید .

http://dezfoolnews.ir/fa/News/115541/خاطره-بازی-در-جنگل-پرتقال
بستن   چاپ