مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد صدور اولین گواهی صید لنج‌های آبهای دور از درگاه ملی مجوزها در چابهار
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد صدور اولین گواهی صید لنج‌های آبهای دور از درگاه ملی مجوزها در چابهار
يکشنبه 12 آذر 1402 - 09:08:29

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: از آذرماه امسال با اتصال سامانه سماک به درگاه ملی مجوزها، اولین مجوز پیش نیاز لنج‌های آب‌های دوربه صورت آزمایشی در کشور در استان سیستان و بلوچستان صادر شد.

عطاءالله رئیسی در گفت و گو با ایسنا افزود: سامانه سماک مرداد ماه امسال رونمایی شده بود و کاربران درخواست هایشان را بارگذاری کرده بودند.

وی گفت: سازمان شیلات ایران و وزارت اقتصاد، خصوصا مرکز بهبود محیط و کسب و کار جلسات زیادی داشتند و ایراداتی که در خصوص هر دو سامانه سماک و درگاه ملی وارد بود، شناسایی و رفع شد تا اینکه اولین مجوز الکترونیک پیش نیاز لنج‌های آب‌های دور به صورت آزمایشی در کشور و در استان سیستان و بلوچستان صادر شد البته قبلا و در سال 97 به شکل حضوری مجوز لنج صادر شده بود، اما این اولین بار است که از درگاه ملی مجوزها انجام شد.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون همکاران بنده همه پرونده‌هایی را که در سماک ثبت نام کردند  بررسی می‌کنند و امیدواریم به زودی و از هفته آینده به صورت کلی مجوزها صادر شود.

رئیسی تاکید کرد: صدور این مجوزها  به شکل الکترونیک و از طریق سامانه است و اشخاص در قبول یا رد این مجوزها دخالتی ندارند.

وی تاکید کرد: مزیت اصلی صدور مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزها، زمان کوتاه رسیدگی به درخواست ها، حذف رانت و پارتی بازی و دریافت تعرفه‌های قانونی و مشخص در این حوزه است.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: هم اکنون در سامانه 912 نفر مدارک خودر را بارگذاری کردند و از هفته آینده گواهی صید از درگاه ملی و به صورت الکترونیک برایشان صادر می‌شود، آن‌هایی هم که مدارکشان ناقص است یا مورد تایید نیست به صورت سیستمی حذف می‌شوند.

رئیسی افزود: هم اکنون در کل استان 283 لنج فاقد مجوز فعالیت دارند و در کل هم 912 متقاضی درخواست صدور مجوز داده اند.

انتهای پیام


http://dezfoolnews.ir/fa/News/115176/مدیر-کل-شیلات-سیستان-و-بلوچستان-خبر-داد-صدور-اولین-گواهی-صید-لنج‌های-آبهای-دور-از-درگاه-ملی-مجوزها-د
بستن   چاپ